• jamis

Hepatos vid tidigare graviditet

Jag undrar om ni som haft hepatos vid tidigare graviditet har fått det igen?

Vilken vecka fick ni det första graviditeten?
    Vilken vecka fick ni det andra graviditeten?

Blev du igångsatt? Första och andra graviditeten? Hur gick förlossningen?

Jag fick hepatos i vecka 36 förra graviditeten och är nu i vecka 33 och väntar på att klådan ska komma men hoppas ju såklart att jag slipper! Vore kul att höra hur det varit för andra.

• Svar på tråden Hepatos vid tidigare graviditet
  • Småtokig

Jag har haft Hepatos båda min graviditeter.
    Båda gångerna har det startat i V 35 ungefär.
    Första ggn så gick det över av sig själv (hade bara mild hepatos) och jag förlossningen satte igång spontant 40+6

andra ggn (var ivåras) så ville det inte ge med sig. första provet visade på 12 och det andra taget bara en vecka efter det första visade på 64! varpå jag blev inringd till förlossningen för kontroll och därefter igångsättning i V37+4

• Skogsrå

Första graviditeten: fick hepatosen bekräftad i vecka 35, då hade jag haft klåda i ett par veckor. Blev igångsatt första dagen i vecka 38 p g a skenande gallsyrevärden.

Nu: är i vecka 32 och klådan har börjat rejält de senaste dagarna. Ska ta gallsyreprover på tisdag.

• Fossa

Startade runt vecka 30 förra gången. Ber till gud att jag slipper denna gång.

• jamis

Jag är i vecka 35+2 och har ännu inte fått klådan. Hoppas så att jag slipper denna gången!

• Linda 23

Jag är livrädd att få det igen.
    Jag fick det förra gången runt v 32. Förlossningen startade spontant v 36+3 och dottern kom 36+4.
    Är gravid i v 9 nu och hoppas att den inte kommer före vecka 30 iaf.

• Fossa

Många med hepatos som verkar föda tidigare. Visste inte att det var vanligt. Min mamma har fått hepatos vid varje graviditet (4 st) och har alltid gått till bf.

• Linda 23

Till mig sa BM att det är vanligt att man får lite för tidigt men det sa hon efter jag hade fått min dotter

Svar på tråden Hepatos vid tidigare graviditet