• Anonym (N.E)

Varför reagerar jag så här på alkohol helt plötsligt?

De senaste gångerna jag druckit alkohol,främst öl blir jag uppsvälld i magen,mår illa och känner mig jättemätt av ingenting. Kan inte ens dricka en folköl innan jag blir sån här...vad sjutton har hänt? Har jag blivit allergisk mot alkohol eller? Kan tillägga att jag äter antidepressiva sedan 3,5 år tillbaka men har aldrig innan reagerat på detta viset på de åren...kan det helt plötsligt bli så att man inte kan dricka ihop?

Jag vet att man klarar sig utan alkohol men det vore trevligt att kunna dricka ett glas när man är ute eller på fest.

• Svar på tråden Varför reagerar jag så här på alkohol helt plötsligt?
  • Anonym (lilla jag)

Så där blir jag när jag dricker cocacola, det kanske är något ämne i ölen som du inte tål? Kan du dricka annan alkohol utan att bli så där?

• Anonym (N.E)

Känns likadant när jag dricker cider och drinkar med. Vin har jag inte provat. Det är skumt.

• Anonym

som min kropp, jag är inte så gammal 85:a och har alltid kunna dricka mig kanon full utan hinder och utan att spy, nu för tiden så sätter kroppen stopp själv och jag håller på och spy innan jag ens hunnit bli full..... jag vill ju bli riktigt full ngn gång men kroppen säger strängt nej, och spy är inge kul.

• Anonym (N.E)

Anonym: låter jobbigt. Man vill ju kunna dricka lite i allafall. Ikväll ska jag prova ett glas vin för att se om jag blir lika konstig i magen.

• Zelmania

Kanske kan ha med kolsyra å göra. Testa med nå utan kolsyra och se hur de går

• Anonym (N.E)

Zelmania: börjar fundera på det också, vin går tydligen bättre verkar det som. Provade nu..dricker aldrig läsk så har inte funderat över kolsyran.

Svar på tråden Varför reagerar jag så här på alkohol helt plötsligt?