Bebis gråter i sömnen, varför??
Min 3månaders bebis gråter i sömnen ibland. Vad beror det på?
Är han ledsen på riktigt? Jag blir själv ledsen när han gråter, för det låter så hjärtskärande ..
Min 3månaders bebis gråter i sömnen ibland. Vad beror det på?
Är han ledsen på riktigt? Jag blir själv ledsen när han gråter, för det låter så hjärtskärande ..
Har fått höra i andra hand att de kan gråta i sömnen i olika utvecklingfaser. Min son har i vissa perioder gråtit/snyftat i sömnen så kanske att det stämmer...
Slutar han att gråta efter ett par sekunder? Min dotter har gjort så ett fåtal gånger. Troligtvis så drömmer hon något ledsamt eller läskigt för hon vaknar inte utan tystnar efter kanske tio sek o sover vidare.
Han kanske drömmer mycket för att bearbeta det han har varit med om under dagen?
Utvecklingssprång kan nog stämma bra in på min dotter ...
Han gråter i sömnen lite då och då, inte på nätterna, utan det händer när jag är ute med han i vagnen eller när han sover i liggdelen till vagnen här hemma. Och han snyftar en stund sen går det över, men kan göra ledsna grimasher ibland också i sömnen.. Men en gång minns jag att han började storskrika när vi var inne på en affär, helt "utan anledning"..
Så gör min dotter på 7 mån med men hon är inne i ett utvecklingssprång nu så det kan nog ha något med det att göra för hon har inte gjort så på väldigt länge.