• Sally09

majsvälling eller havrevälling?

Jag tänkte börja prova ge min 6-månaders lite välling. stod i affären idag och såg att det fanns både majs och havre. förstod att det inte är gluten i majsvällingen, är det några problem att ge den vanliga med gluten så här i början eller finns det andra anledningar att ta den ena framför den andra?

• Svar på tråden majsvälling eller havrevälling?
  • carola1977

Havrevälling är väl det "vanliga". Här brukade vi ge majsvälling när Emilia var dålig i magen för den är mer skonsam för magen.

• Trollet Ludenben

havre har vi tagit. Majs är lite stoppande. Den använde jag till stora sonen vid lös mage.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • carola1977

Trollet Ludenben skrev 2009-12-04 20:18:58 följande:

Majs är lite stoppande.
    Ja det skulle jag skriva ja men jag glömde det...
  • Sally09

okej, då klarnade det hela
    tack för hjälpen!

• ayg

Majsvällingen är lite mildare i smaken och skonsam mot magen. Min tös får oftast majsvälling då hon gillar den bäst troligtvis för att den är mildast, det tog oss evigheter o få henne o ta vällingen. Hon har alltid varil lite hård i magen men sedan hon började med majsvällingen så har det faktiskt blivit mkt bättre med det, så för oss har den inte varit stoppande.

• Hemlighet

Min dotter får havrevälling. Majsvällingen gillades inte alls. Hört flera barn som inte har tyckt om majsvällingen.

• Sally09

får väl testa båda! vill verkligen att något ska funka så vi har något att ge om jag vill iväg någon eftermiddag eller så. just nu vill hon bara amma, det går ju att pumpa men vill inte öka produktionen, snarare minska ju

Svar på tråden majsvälling eller havrevälling?