• Danitra

Vet du vilken blodgrupp ditt barn tillhör?

Ja, vet du det?

Och hur kommer det sig att du vet det? Förklara gärna i tråden!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du vilken blodgrupp ditt barn tillhör?
  • Miss Skellington

Nej. Vet bara att hon är Rh+ eftersom jag fick en spruta efter förlossningen.

• April Mamma

Nej,men det kanske man borde veta =)

• AnnaH
    Absolut! Hon har A+. Jag fick spruta på BB och lade blodgruppen på minnet när jag sedan såg den på journalen.
    ♥ Evina 080509 ♥ BF 100111 ♥ → annaharr.se
  • Neko

Nej, det har jag inte sett någonstans, vet inte om det kollats ens. Hade jättesvårt att få veta min egen blodgrupp tidigare så jag antar att jag inte får veta.

Jag har A+ och min sambo har B(okänt) så han kan ju ha vad som helst...

• Sencha

Nej. Men däremt kan det begränsas ganska väl, eftersom jag är 0+ och mannen 0-

• Augustiblomman

Ja, jag fick labbresultat med mig hem från BB med blodgrupp. Sambon och jag har båda A+, dottern också, men sonen är 0+.

• Danitra
    Augustiblomman skrev 2009-12-04 22:16:47 följande:
    Ja, jag fick labbresultat med mig hem från BB med blodgrupp. Sambon och jag har båda A+, dottern också, men sonen är 0+.
    Någon särskild anledning till att ni fick det?
  • Friterad

Nej, men han är antingen 0+ som jag eller A+ som sin far, alternativen är begränsade iaf ;).

• Augustiblomman

Jag tror inte det fanns någon anledning, Danitrass. Ingen sa något i alla fall, och jag hade inte en aning om att föräldrar inte brukar få reda på sina barns blodgrupp!

• Svart ros

Ja, äldsta sonen har samma som mig, dvs rh- medan yngste sonen har samma som sin pappa, rh+.

• rödtopp

Jag är A- så mina barn blodgrupperas på BB .

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • prinsessanfrida

Både jag och pappan är 0+ så då är ju alla 4 barnen också det!

• vampyria2

Ja jag vet alla mna barns blodgrupp, fick ju reda på det på BB.

Haha när vi fick älsta så skrek jag rätt ut och sa att de hade gjort nått fel, hon hade O+  och hennes pappa och jag hade båda O-...BM frågade då mig om jag hade hört talas om svarta och vita kaniner, hmm kände mig ganska ointlligent då {#lang_emotions_dreamer}

• fruis

Nej, jag kan inte säga att jag vet med säkerhet eftersom jag inte känner till exakt hur den genetiska variationen av blodgrupper fungerar. Vi föräldrar har bägge O+ så jag har utgått från att våra barn också har det men det kanske inte behöver vara så?

• måntroll

kollar dom blodgrupp på alla barn när dom föds eller? hur kan ni veta?

• slapback

Ja. Sonen föddes förtidigt och fick blodtransfusioner så då fick jag veta att han har samma blodgrupp som mig.

• måntroll

men om dom föds utan komplikationer så testas väl inte blodgrupen väl

Svar på tråden Vet du vilken blodgrupp ditt barn tillhör?