lila medel mot torsk, hur får jag tag på det?
Jag undrar vad det är för lila medel man kan ta på barnets tunga då det fått torsk? Och hur jag kan få tag på det? Är så sur på min bvc-sköterska. Jag har stora problem med amningen. Jag både ammar, pumpar och ger tillägg och jag är helt slut på det här. Min bebis är mycket ovillig att ta bröstet och nu har hon även börjat göra konstiga grimaser. Hon har tjocka vita beläggningar på sidorna av tungan och är vitpå tungan. Detta vita försvinner inte mellan matningarna. Mina bröstvårtor har börjat göra jätteont och nu är det ännu värre att amma. Jag frågade på BVC och hon sa att det var torsk. Jag bad om det här lila medlet som alla pratar om men hon sa bara att det gör man inte längre utan att jag skulle ta vischyvatten. Jag tog dock och gjorde den där blandningen av bikarbonat och vatten men det hjälper ju inte! Och jag har så många moment att göra ändå vid varje matningstillfälle så jag pallar helt enkelt inte att göra detta också efter varje matning. Blir så arg på BVC-tanten för hon verkade inte alls tycka att man skulle ta något annat än vischyvatten. Vart kan jag få tag på något medel som hjälper??? Något receptfritt på apoteket, finns det?