• stockrosen

Vad skall ni ge i julklapp till era 5-åringar?

Det är fullständigt stopp i huvudet ...han har nyss fyllt 5 år och fått en del presenter. Och nu börjar julen närma sig med stormsteg och jag vet inte vad vi skall köpa......

Vad har ni inhandlat/ skall inhandla i julklapp till era 5-åringar???

• Svar på tråden Vad skall ni ge i julklapp till era 5-åringar?
  • bebben Elias mamma

Jag har köpt ett playmobil spökskepp med lite tillbehör. Sen får han några Astrid Lindgren böcker, playmobil polisbil, pysselbok, spel, pussel

• Kyltsi

Nu har jag ingen egen femåring, men vi tror att systersonen ska få en Tobbe-trollkarl trollerilåda av oss.

• stockrosen

Tack för era tips.
    Problemet är att han har ganska mkt redan. Massor av böcker, lego etc.
    Menå andra sidan så har han inte många Astrid Lindgren böcker....Bra tips tack!!!!

...Piratskepp och sånt "stort" får inte längre plats i hans rum som han kommer få dela med sin lillasyster....önskar vi hade större hus

Men fler spel skulle han nog uppskatta när jag tänker efter. Det var bra tips.

Tobbes trollerilåda är från 7 år står det. Annars var det också bra tips.

Tack för att ni engagerar er och svarar!!!!

• Kyltsi
    stockrosen skrev 2009-12-05 16:51:29 följande:
    Tobbes trollerilåda är från 7 år står det. Annars var det också bra tips. Tack för att ni engagerar er och svarar!!!!
    nej, den är från 6år
  • stockrosen
    Kyltsi skrev 2009-12-05 16:59:50 följande:
    nej, den är från 6år
    Det är möjligt. Här står det 7 år och det var den enda sidan jag tittade på...
    www.lekmer.se/leksaker/Trolleri/K%E4rnan,_Tobbes_nya_trolleril%E5da,_33_trick

Men det är nog för att det är Tobbes NYA .....måste kolla upp den gamla för det kanske är kul...
  • VildVittra

Vår fem åring kommer få en bilbana, pärlor med pärlplattor, små hus som hör till tågbanan, böcker, Thomas Tåget filmer och pennor och målarbok...ev nått mer men det där är det som är klart.

• Knubbe12

5-åriga tjejen kommer att få en film, spel till NDS, en mikrofon med stativ, CD-skiva, tröja osv.

När grabben var 5 år har jag för mig att han fick Tobbes trollerilåda, så den går säkert hem! ;o) Utklädningskläder brukar ju oxå vara uppskattat. Kanske någon sportgrej om han gillar det? Skidor, skridskor osv. Något att åka i backen med (pulka, madrass etc)?

• Knubbe12

Något instrument?! En keyboard, trummor osv. Saker som lever om är ju alltid kul, speciellt för föräldrarna...;o)

• Emriella

Än så länge: en stor Transformer, Transformerspel (sällskapsspel), MOLOtröja med hajar, pokemonkort, spelet Lusen

Ska även köpa ett TV-spel.

Svar på tråden Vad skall ni ge i julklapp till era 5-åringar?