• Hope82

Gravid i v30 och moderkaka i framvägg

Hej alla ni som är i vecka 30 och har moderkakan i framvägg, hur ofta och mycket känner ni sparkar från den lilla? Hur känns de för er-

• Svar på tråden Gravid i v30 och moderkaka i framvägg
  • Licens To Kiss

Jag började känna mycke buffar i stället för sparkar i vecka 29+0 nånting och så är det fortfarande.

Vecka 33 (32+0) och 55 dagar kvar till BF. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Forbidden

Jag har haft moderkaka i framvägg båda mina graviditet och har inte tyckt att de gjort något större skillnad, eller nu vet ju inte jag hur de känns att inte ha den där, men jag har känt av mkt sparkar och buffar jämt.
    Dock så har moderkakan legat på vänster sida denna gång, alltså inte rakt framför magen, och har möjligen tyckt att denna bebis rör och sparkar mer om de är därför vet jag inte.

• BebisiFebruari

Jag är i v.28+1 och har moderkakan i framvägg.

Jag känner ordentliga sparkar ett par gånger /dag så att man tom ser på magen hur den hoppar till. Känner även buffar lite här och var när bebisen flyttar på sig och byter ställning

• Hope82
    BebisiFebruari skrev 2009-12-05 14:14:12 följande:
    Jag är i v.28+1 och har moderkakan i framvägg.
    Jag känner ordentliga sparkar ett par gånger /dag så att man tom ser på magen hur den hoppar till. Känner även buffar lite här och var när bebisen flyttar på sig och byter ställning
    Då känner jag helt rätt med andra ord:) min är mer aktiv vissa dagar än andra dagar.
    ibland ör den ganska lugn och sover mest medan andra dagar är den igång i princip hela dagarna å buttar;)

ja man ser hur magen hoppas till lixom. de är mysigt.
Svar på tråden Gravid i v30 och moderkaka i framvägg