• livet med barn

styling för långt hår

Kan man ha styling produkter i håret om man har långt hår?
    mitt når långt ner på ryggen.

• Svar på tråden styling för långt hår
  • Hjartesjalen
    livet med barn skrev 2009-12-05 18:18:05 följande:
    puffar
    Sjalvklart kan du ha det. Ar det nagot speciellt du skulle vilja att produkterna gor for ditt har?
  • livet med barn
    Hjartesjalen skrev 2009-12-05 18:19:37 följande:
    Sjalvklart kan du ha det. Ar det nagot speciellt du skulle vilja att produkterna gor for ditt har?
    jag skulle nog vilja få mer volym
  • Hjartesjalen
    livet med barn skrev 2009-12-05 18:25:20 följande:
    jag skulle nog vilja få mer volym
    Ok, uppe pa hjassan el i sjalva hangande haret?
  • Sanna här

Ja, spelar ju ingen roll vilken längd det är. Hårskum och hårspray kan du ju testa..brukar bli bra volym.

• livet med barn
    Sanna här skrev 2009-12-05 19:58:10 följande:
    Ja, spelar ju ingen roll vilken längd det är. Hårskum och hårspray kan du ju testa..brukar bli bra volym.
    jo det har jag, men jag tänkte mer på gelé eller så
  • livet med barn
    Hjartesjalen skrev 2009-12-05 18:39:51 följande:
    Ok, uppe pa hjassan el i sjalva hangande haret?
    både och skulle jag föredra
  • Sanna här

Jo, jag brukar ha gelé ibland om jag tycker det behövs. Blir stelare än med hårskum då.

• Fridapida

Det är klart att man kan. Men om du vill ha mer volym på hjässan och du har ett hel långt hår så tar ju gravitationen ut sin rätt. Det är smart att kanske klippa upp lite nästa gån du är hos frisören om du upplever att det är svårt att få volym på hjässan.

Men slut på förmaningar och start på tips.

Prova att ha en volympsodukt vid hårrötterna när du fönar det. Jag tycker att BedHeads, från tigi, har bra stadga. Minns ej namnet men om du har långt hår så behöver du nog något med lite stadga i. Ta lite i fuktigt hår och dra ut lite i längderna, bara lite. Sedan fönar du med en borste upp håret. Alltså så att du inte plattar till håret med varmluften... äh du fattar va? Om du inte vill ha volym i resten av håret så platta bara längderna. För att inte få färgskillnad (vilket man kan få när man plattar) Så platta liksom lite slingor i överhåret.

Man kan även ha DustIt från Osis. Ett puder som man tar i hårbotten och sedan masserar man upp håret, helst med långa naglar till önskad höjd. En del tycker att det ger lite läskig smutskänsla men det blir bra resultat. Tänk på att om du har ett blekt hår så kanske det här kan slite lite för mkt på håret.

Mer då... Jo, den gamla våffeltången. Våffla i botten några slingor här och var. Det lyfter upp. Men se till att spraya så att inte det syns. Alltså fixa till frillan så den ligger lite still.

Och inte att förakta: värmespolar. Rulla upp på de stora spolarna och kamma försiktigt ur. Men då får du inte sticka ut i regnet.

Sedan tycker jag att det är viktigt med ett bra hårspray. Det bästa, enligt mig, är Infinium från L'Oreals frisörserie. Styrka 2 eller högst 3. Det är så bra för att det klistar inte eller blir inte stelt utan bara perfekt! Ha hellre en låg stadga och spraya mer, det ger bäst resultat.

Jag tycker att man kan även ha lite cremevax i vissa slingor för att få snygg effekt. Jag gillar L'Oreals pearlwip, playball, även den från frisörserien. Antingen tar man och tvinnar lite slingor eller viftar in i håret. Det blir snyggt och luktar gott. Dessutom så har det ett så fint namn... pearlwip.

Lycka till!

Svar på tråden styling för långt hår