• masso1

Tradera, för lågt bud vad göra?

Hej,
    undar hur jag ska göra nu, känns helt fel att sälja runt 30 plagg för 1 krona !!! Auktionen är inte slut ännu men hoppas på lite högre bud. Detta är mitt första auktion. Måsta man skicka ut grejerna även för så litet bud? vad är det som är så bra med tradera, ni som håller på med detta?

• Svar på tråden Tradera, för lågt bud vad göra?
  • Dimitra

Du får hålla tummarna att fler bjuder, annars stå ditt kast, tyvärr.

The Dimitra universe.
  • Vickan I

Ja om du inte har satt något sk reservationspris så måste du sälja till högsbjudande även om du tycker priset är för lågt. Vet dock flera som ber en vän att gå in och lägga ett högre bud så de slipper sälja i sådana fall.....Sedan om det är rätt att göra så är en annan femma.....

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Frida och Pricken

Klart du måste sälja dem för 1 krona om så skulle bli fallet. Bud är bindande för såväl köpare som säljare. Det är risken man tar när man lägger ut för 1 krona.

• Vickan I

Man kan göra riktigt bra fynd på tradera . Särskilt bugabootillbehör :-d . Men barnkläder brukar inte ge vidare mkt pengar om det inte är fina "märkeskläder" i bra skick.

• AannaH

Man sätter ju det priset man minst vill ha o i ditt fall 1 krona. Du får tyvärr sälja dina plagg för det priset. Det är just det som är så bra med tradera Att få 30plagg för 1 krona

Robin -97 Nemo -05 BF-100215
  • masso1

Vickan I skrev 2009-12-05 21:40:53 följande:

Ja om du inte har satt något sk reservationspris så måste du sälja till högsbjudande även om du tycker priset är för lågt. Vet dock flera som ber en vän att gå in och lägga ett högre bud så de slipper sälja i sådana fall.....Sedan om det är rätt att göra så är en annan femma.....
    Man får inte göra så och det förstår jag.

Jag hoppas verkligen att det tar fart imorgon, då är det sista timmarna. Annars jag kommer aldrig att prova tradera igen.
  • Avelyn

Bra att redan från början sätta ut varorna med det lägsta man kan tänka sig sälja sakerna för. Det enda man kan sätta 1 kr och vara säker på att de går upp i pris, är mycket attraktiva varor.

• masso1

jag fattat det, men det sägs att om man utgå från utropris 1 krona så brukar man får hyfsat bra peng.

oh well vi får se, annars jag får köpa kläder till mina barn för 1 krona, så på det sätet får jag mina pengar tillbaks

• Vickan I
    masso1 skrev 2009-12-05 21:45:28 följande:
    Vickan I skrev 2009-12-05 21:40:53 följande: Man får inte göra så och det förstår jag. Jag hoppas verkligen att det tar fart imorgon, då är det sista timmarna. Annars jag kommer aldrig att prova tradera igen.
    Om du tänker sälja ngt mer så välj ett högre utgångspris eller välj ett sk reservationspris så du inte måste sälja om det inte blir mer än 1 kr i bud. Men det är lite vågspel ibland när man ger sig in på begagnatmarknaden. Ibland får man inte så mkt som man hoppats på som säljare och ibland är inte varan så fin som man trodde som köpare, även om det oftast är toppen. Men så är det .
  • AannaH
    masso1 skrev 2009-12-05 21:45:28 följande:
    Vickan I skrev 2009-12-05 21:40:53 följande: Man får inte göra så och det förstår jag. Jag hoppas verkligen att det tar fart imorgon, då är det sista timmarna. Annars jag kommer aldrig att prova tradera igen.
    Prova det igen kan du ju göra nu när du vet hur man gör..sätt det pris du minst vill ha eller som sagt reservationspris...det kan vara bra. Jag har sålt massor vissa har man fått bra för o andra mindre bra. Men man slipper kasta kläderna man inte kan ha längre O förhoppningsvis tjäna en slant.
    Robin -97 Nemo -05 BF-100215
  • Avelyn

Just reservationspriset lockar inte så många, bättre då att sätta ett högre utropspris. Sedan blir det billigare med när man ska betala sin Tradera faktura. Reservationspriset kostar lite mer.

Jag har också gjort misstaget med att sätta ut kläder för lågt och fått sälja dem för 1 kr. Numera sätter jag ut dem lite högre och får lite bättre förtjänst.

• Joico

Du får skylla dig själv, helt enkelt sätter man ett lågt utrop så får man räkna med att slutbudet kan bli lågt också.

Svar på tråden Tradera, för lågt bud vad göra?