Blåst på Blocket! Någon med erfarenhet...
Någon som precis som jag litat på en annan människa och handlat på Blocket (eller liknande), satt in pengar på säljarens konto och hoppats på att personen är ärlig och sedan blivit utan varan?
Väntar tvillingar inom ett par månader och behöver en till mjuklift till vagnen. Hittade efter mycket letande en på Blocket och kontaktade säljaren. Vi kom överrens om att hon skulle skicka den som postpaket (eftersom jag då får ett kollinr som jag kan spåra om varan hamnar på villovägar) Nu, en vecka senare och några mail fram och tillbaks så är hennes historia att hon skickat den som brev, eftersom det blev billigast för mig... Jag vet att hon ljuger eftersom ett brev max får väga 2kg och liften väger 2,6kg och den är dessutom på tok för stor för att bli skickad som brev!
Hon säger nu att jag ljuger och att jag troligtvis har den hemma hos mig...
Någon med erfarenhet?! Tjänar jag någonting överhuvudtaget på att polisanmäla?
Hon har ju brutit vår överrenskommelse och har inte något belägg överhuvudtaget på att hon skickat den. Men VAD händer med en polisanmälan? Är det värt det?
Vill inte ha några kommentarer om att jag får skylla mig själv - TACK! Har redan ältat det här fram och tillbaks hur många gånger som helst och jag fattar inte hur människor funkar som blåser folk på såna här grejer!!! (inte på annat heller, MEN speciellt inte på sånt här!!!) Jag VILL kunna lita på folk och har