• Anonym (oskyddad)

Någon som blivit gravid av försatsen?

Är det ngn här som blivit gravid av självaste försatsen? Dvs haft avbrutet samlag men det blev en liten bebbe ändå?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid av försatsen?
  • Anonym

Hur skall man veta till 100% att det bara är försatsen....? =)

• Anonym (oskyddad)

nej, det vet man ju inte. men kanske om jag tänkte mer: blivit gravid av avbrutet. trots avbruet

• Anonym

Tror du att man känner när man blir gravid?

• Frk Svår

Har för mig att jag läst att avbrutet samlag endast är säkert till 80% så det borde ju innebära att det finns de som blivit gravida av endast försatsen

• Anonym (oskyddad)

ja det var det jag menader: att folk som haft samlag och de ej kommit inne men ändå blirivt gravid.

• Anonym

Anonym (oskyddad) skrev 2009-12-06 14:22:29 följande:

Är det ngn här som blivit gravid av självaste försatsen? Dvs haft avbrutet samlag men det blev en liten bebbe ändå?
    Män känner inte alltid när de kommer. avbrutna samlag är långifrån en säker metod att slippa bli gravid och du kan aldrig känna exakt när du blir gravid.
  • redneck girl

javisst;) flera ggr.

• Anonym (oskyddad)

alltså utan att han kom i dig= eller hade han lite dålig kontroll?

• Rödtott
    Anonym skrev 2009-12-06 14:24:04 följande:
    Hur skall man veta till 100% att det bara är försatsen....? =)
    Om han drar ut en stund innan och man ser hela kalaset
  • Anonym

"Försatsen" innehåller inga spermier. Trots detta är avbrutet samlag inte alltid att rekommendera. Det ger inget skydd mot sjukdomar, och det kräver ett visst mått av självkontroll av utövaren. Därför är det kanske "bäst" att denna myt fortlever (framför allt hos ungdomar, ...).

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Försasten är den vätska som kommer från snoppen då killen blir upphetsad. Det är oftast frågan om enbart några små droppar. Dessa droppar kan även kallas för killens naturliga glidmedel. Försatsen innehåller spermier vilket alltså betyder att en flicka kan bli gravid av den. Det här är orsaken till att man inte kan ha samlag utan kondom även om man inte ännu fått utlösning.

• Anonym

Nej, det gör den inte. (Men ju fler som tror det desto färre könssjukdomar och ovälkomna graviditeter (till följd av dålig självkontroll), vilket är bra.)

"Preejaculatory fluid secreted at the tip of the urethra from Cowper's gland during sexual stimulation did not contain sperm and therefore cannot be responsible for pregnancies during coitus interruptus."

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12762415

• Anonym (klant)

Ja och min sambo hade avbrutet sex (han drog ut den och fick sen själv dra i den några sekunder tills det kom...) och ändå blev ja gravid...så JA, du kan bli gravid av försatsen...den som säger nåt annat får gärna förklara för mej HUR ja blev gravid...

Svar på tråden Någon som blivit gravid av försatsen?