Gravid - och älskar Mandariner/Clementiner ...
Jag undrar om det är farligt eller ka ge någon biverkning av att äta mkt mandariner när man är gravid? Utom att magen blir hemskt sur bara...
Jag undrar om det är farligt eller ka ge någon biverkning av att äta mkt mandariner när man är gravid? Utom att magen blir hemskt sur bara...
Har du ingen koll på hur du får reda på kostråd för gravida?
nej nej! Ät på du! Det gör jag också ;) Får kanske lite halsbränna bara om jag ätit för mycket.
Jag äter också clementiner som en galning.. men att det inte skulle vara bra har jag inte ens reflekterat över och än mindre läst om? Varför skulle det inte vara det?
Om du har ett väldigt sug efter mandariner nu så är det nog tvärt om så att du SKA äta mycket av dem. Då är det säkert något i dem som kroppen behöver. Jag var också otroligt sugen på citrusfrukter förra graviditeten, och t ex under nån period hade jag ett extremt sug efter möjlk och grädde.
Kostråden för gravida finns för övrigt på livsmedelsverkets hemsida, och du har kanske fått dem från din BM också?
du kan äta så mkt du villl...
det enda negativa är att dom innerhåller mkt fruktsocker...
Jag hade graviditets diabetes när jag var gravid så dietisten avrådde mej från att äta alldeles för många... samma sak är det ju om man är väldigt överviktig så ska man ju inte stoppa i sej hur många som helst...
men annars så frossa på..
Jag åt endå endel (kunde inte låta bli) och dottern var inte enorm för de som tur va..
Samma här! Mandariner/clementiner/apelsiner/citroner i massor ,skulle kunna trycka i mig 5kg om dagen! Men det är inte farligt bara nyttigt.
Dricker massa citronvatten och det ska vara surt..
Det är ju mycket vitaminer och fibrer i och det är ju bra. Tänk bara på att inte borsta tänderna direkt efter att du ätit/druckit sura saker, det sliter mycket på tänderna.
Och nu för alla citrusälskade så har ju blodapelsinerna kommit i butikerna och dem ä'r ju SÅÅÅÅ goda! Åt 3 stycken ikväll, är fortfarande proppmätt :P