• ronja123

Foglossning v. 6 ?!

Är gravid i vecka 6 och har redan känningar av foglossning i ljumskarna!
    Det gör inte ont utan är just bara känningar ännu. Fick barn för ett år sedan och hade besvär med foglossning från vecka 20 fram till 9 månader efter barnets födelse (endast ljmskar/blygdben). Har varit helt besvärsfri från augusti. I slutet hade jag bara känningar vid hormonförändringar såsom äl och mens. Har varit hos sjukgymnast under och efter graviditeten men tycker att övningarna inte hjälper så mycket, verkar vara hormonellt betingat. Har någon erfarenhet av detta och hur lång tid tog det innan det blev jobbigt? Trodde först jag inbillade mig men tyvärr inte......

• Svar på tråden Foglossning v. 6 ?!
  • Mrs Ella

Foglossningskänning var mitt första graviditetssymtom med 2:an. (Ingen tror mig när jag säger det, därför blev jag "glad" över ditt inlägg.) Det började alltså runt vecka 4-5. Men det blev inte särskilt jobbigt för det. Jobbade ända till dagen före BF.

• ronja123

puff. Ingen annan som kännt samma?

• En liten till

Jag är gravid i vecka 5 med mitt andra barn. Har också känt av fogarna redan. Fick problem med foglossning ca i vecka 16 förra gången och blev sjukskriven de susta tre månaderna. Därför känns det inte så roligt om det börjar redan nu!

• jackrusselltok

Samma här! Var ett av de första tecken denna gången.... Känns inte så kul att känna av det redan. Känns oxå löjligt att redan börja med foglossningsbälte då man inte har nån mage....

• Röd ros

Samma här, gravid i v 6 och känningarna har börjat. Fick i v 9 förra graviditeten och v 16 i första. Kan tyvärr inte ha bältet då det trycker för mycket på kissblåsan och övningarna hjälper tyvärr inte så mycket heller. Sist fick jag tillslut låna en TENS av min bm och det hjälpte faktiskt, så jag tänkte be om ett lån nu med...

Stolt mamma till Tindra 6, Leah 3 BF 9 aug -10
  • jackrusselltok

Nån som provat de nya spikmattorna?

• BELLAm2

Jag hoppas slippa den här gången. Första grav mins jag inte när det kom men ganska sent. Med andra barnet fick jag känningar i v 10 och kryckor i v 16! Sen gisk det över tack o lov så sista tre månaderna slapp jag. Är i v 5 nu och ska göra allt jag kan för att slippa! Inget ovanligt alltså vissa är känsligare för förändringarna än andra, så är det bara.

• ronja123

Skönt att höra att man inte är ensam men trist ändå för alla som drabbas så tidigt. Jag känner lite mer nu, särskilt när jag gått promenader. Förhoppningsvis tar det ett tag innan det sätter in på allvar. Vi får hoppas på det bästa för oss allihopa!

Svar på tråden Foglossning v. 6 ?!