• Anonym (Svensson)

Pappa ger tonårsdottern raffset i present?

Jag måste höra vad ni tycker om det här..

En bekant till mig berättade något hon tyckte var lite lustigt. Dottern hade fyllt år och pappan hade varit och köpt ett raffset till dottern. (16 år)

I den här familjen är dom lite humoristiska och har inget problem att prata sex och samlevnad så själva grejen i sig tycker jag inte är särskilt anmärkningsvärd när det gäller familjen. Men jag kan inte låta bli att reagera ändå.

Tycker man verkligen att det är lämpligt att köpa ett raffset till sin egen tonårsdotter när hon fyller år? och nej, det var ingen ploj-grej att det var nån form av skämtpryl eller så utan det var ett äkta raffset inköpt i en riktig underklädesbutik.

Jag känner mig lite kymig efter att min bekant berättade det här. Jag kan inte låta bli att se på familjen med andra ögon, vad är det som försiggår egentligen? Visst, jag lägger inga värderingar på så sätt i bara den här händelsen men JAG tycker inte det signalerar något bra att ens pappa köper raffset till tonårsdottern.

Skulle min man köpa sånt till dottern här hemma skulle jag allvarligt fundera på vad som är fel...
    Att köpa ett 3-pack trosor i julklapp är inga problem men att köpa utstuderat just ett raffset.... no no...

Vad dottern tyckte om presenten förtäljer tyvärr inte histiorien eftersom jag började argumentera med min bekant om det hon berättade så det blev en diskussion av det hela.

Er åsikt??

Vill behålla mig anonym med tanke på familjen det handlar om.

• Svar på tråden Pappa ger tonårsdottern raffset i present?
  • Ejin

ehhh. ja det är UDDA... jag har blivit skit skeptisk till min man om han hade köpt något sådant till en tonnårs dotter...
    Det är inte normalt i mina ögon...
    som du säger.. trosor eller underkläder från föräldrarna i t.ex julklapp är ju en sak.. men ett raffset. Nej nej nej..

• SaharaSara

Om det var mamman som köpte det, skulle du tycka det var lika olämpligt då? För jag kan tänka mig att många uppfattar detta lite incestigt just för att det är pappan.. Och om dom har öppna konversationer om sex så kanske det var nåt hon berättat att hon önskat sig? Jag skulle skämmas ihjäl om mina föräldrar pratade raffset och sånt med mig, just eftersom vi aldrig har såna samtal

• Duncan

Min egna åsikt men jag skulle ALDRIG köpa en så vansinnigt idiotisk present till nån av mina döttrar!

• Ejin
    SaharaSara skrev 2009-12-06 20:04:54 följande:
    Om det var mamman som köpte det, skulle du tycka det var lika olämpligt då? För jag kan tänka mig att många uppfattar detta lite incestigt just för att det är pappan.. Och om dom har öppna konversationer om sex så kanske det var nåt hon berättat att hon önskat sig? Jag skulle skämmas ihjäl om mina föräldrar pratade raffset och sånt med mig, just eftersom vi aldrig har såna samtal
    jag tycker det är udda om en mamma köper rraffset till din 16 åriga dotter med faktiskt..
  • Anonym

Känns lite konstigt när det var pappan, men å andra sidan skulle jag tycka det var helt ok om mamman köpte sin dotter en massagestav, så det är nog lite dubbelmoral från min sida....

• LyckligtSlut

Konstigt ja, men kan vara någon knäpp slags humor de har bara. Internskämt osv.

• SaharaSara
    Ejin skrev 2009-12-06 20:07:32 följande:
    jag tycker det är udda om en mamma köper rraffset till din 16 åriga dotter med faktiskt..
    Ja udda, men skulle reaktionen vara "vad är det som försiggår egentligen?" om det var mamman
  • Anonym (Svensson)
    SaharaSara skrev 2009-12-06 20:04:54 följande:
    Ja för mig skulle det vara lika olämpligt att mamman köpte underkläderna.

Det var just själva raffsetet i sig jag reagerade på. Varför väljer man att köpa porriga underkläder till sitt barn?

Likaså tycker jag att det är BIG no-no att köpa dildos o sånt till sina barn. Har man inte åldern inne för att själv handla sånt så finns ju den gränsen av en anledning... Onanera är helt okej men att syssla med avancerad onani i så unga år, nej tack.

Så vitt jag vet var det inget dottern hade önskat sig utan det var en ide som pappan själv hade kommit på i brist på annat.
  • såffan

hon kanske hade önskat sej det, tycker inte d var så konstigt.

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket

Aningens udda men de kanske pratar öppet om sina sexliv. Jag skulle bli helt knäckt om mina föräldrar givit mig ett raffset när jag var 16år.
    Tvivlar starkt på att jag eller karln skulle komma att ge lillan ett sådant vid 16års ålder.
    Visst helt ok att ungarna har ett sexliv och att andra familjer har väldigt avslappnad syn på sex men för oss vore det skumt.

Svar på tråden Pappa ger tonårsdottern raffset i present?