Pappa ger tonårsdottern raffset i present?
Jag måste höra vad ni tycker om det här..
En bekant till mig berättade något hon tyckte var lite lustigt. Dottern hade fyllt år och pappan hade varit och köpt ett raffset till dottern. (16 år)
I den här familjen är dom lite humoristiska och har inget problem att prata sex och samlevnad så själva grejen i sig tycker jag inte är särskilt anmärkningsvärd när det gäller familjen. Men jag kan inte låta bli att reagera ändå.
Tycker man verkligen att det är lämpligt att köpa ett raffset till sin egen tonårsdotter när hon fyller år? och nej, det var ingen ploj-grej att det var nån form av skämtpryl eller så utan det var ett äkta raffset inköpt i en riktig underklädesbutik.
Jag känner mig lite kymig efter att min bekant berättade det här. Jag kan inte låta bli att se på familjen med andra ögon, vad är det som försiggår egentligen? Visst, jag lägger inga värderingar på så sätt i bara den här händelsen men JAG tycker inte det signalerar något bra att ens pappa köper raffset till tonårsdottern.
Skulle min man köpa sånt till dottern här hemma skulle jag allvarligt fundera på vad som är fel...
Att köpa ett 3-pack trosor i julklapp är inga problem men att köpa utstuderat just ett raffset.... no no...
Vad dottern tyckte om presenten förtäljer tyvärr inte histiorien eftersom jag började argumentera med min bekant om det hon berättade så det blev en diskussion av det hela.
Er åsikt??
Vill behålla mig anonym med tanke på familjen det handlar om.