• isvinter

Färga över orange/mörkgult hår

Gjorde slingor igår på mitt färgade mellanbruna/mörkbruna hår. Det blev mörk senapsgult med lite inslag av orange. Men det var rätt väntat. Om några dagar ska jag göra slingor igen, då kommer det såklart bli ännu gulare. Min fråga är vad jag kan/ska ta för blond färg, ev toning för att dämpa det gula efter jag slingat det igen? Jag vill INTE ha ljusare alltså, utan en fin blond el mellanblond nyans utan att det gula/oranga lyser igenom lång väg. Förslag? Lagt ut flera tusen hos olika frisörer senaste tiden men inte blivit nöjd ändå, så det är inte aktuellt.

• Svar på tråden Färga över orange/mörkgult hår
  • isvinter

Nej silverschampo lär inte göra ett dugg åt det supergula resultatet tyvärr. Inte heller silvertoning. Möjligtvis pärlblond som ljusar upp någon nyans...

Vill ha förslag på blonda färger och toningar som kommer funka :).

• Ghettomamma

Asknyanser dämpar det gula och orangea:)

• Mumin75

Är det supergult eller orange är nog askblond det enda som kommer göra någon skillnad...

• isvinter

Ja nu är det som skånsk senap ungefär, lite blandat sådär :). Lite mörkt, orange, gult, rött, mahogny. Ja, tror jag har de flesta färger nu. Vet det kommer bli pippigult och lite ljusare orange nästa gång. Askblond kanske vore nåt, rädd det blir grönt el grått bara...

• Mumin75

Så länge det är pippigult eller orange finns det ingen risk att det blir grönt med askblond... de gånger det kan bli grönt med askblond är när det bara är lite gult kvar, då är det bättre att satsa på en pärl eller silverblond nyans. Men är det jättegult så kommer tex en pärlblond knappast göra någon skillnad alls. Annars kan du ju göra slingorna med en blondering som motverkar gult. Både mood ultrablond och mood slingblond gör detta. Dessa blonderingar är blå till färgen, vilket motverkar gult.

• isvinter

Har provat mood slingblondering 3-4 ggr genom åren, men det har inte funkat en enda gång. Håller mig till poly blonde, då vet jag att det åtminstone blir ljusare :). Tror det får bli en ljus askblond el beigeblond efter nästa slingning.

Någon som vet vilket märke man ska välja...?

• Familytime

Det bästa och billigaste jag testat är H&M:s egna slingfärg. Den gör det inte speciellt gult och skulle det bli gult, så kan man använda silverschampoo.

• isvinter

Som sagt silverschampo och goldwell 10 v skulle aldrig funka på mitt hår just nu. Inte ens en silvertoning (gjorde förra året) el nyansering hos frissan skulle räcka. För mörkgult. Kommer lägga i en ljusblond och hoppas på att det inte slår allt för mycket i rött, grönt el grått.

Den här blonda färgen vill jag ha, ja på ett ungefär då :) static.reelmovienews.com/images/gallery/cameron-diaz-pic.jpg

Svar på tråden Färga över orange/mörkgult hår