• Catta040610

Rödaktig urin...??

Är det någon som har haft rödaktig urin under graviditeten? Jag har haft det i 3 dagar nu. Är det nått farligt. Har inte ont eller så.

• Svar på tråden Rödaktig urin...??
  • Mandragora

Om du inte har ätit eller druckit något ovanligt bör du definitivt kolla upp det där. Tre dagar är lång tid.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • EsMamma

Som sagt, om du inte ätit rödbetor bör du kolla upp det. Kan kanske vara en i övrigt symtomfri UVI eller så.

• Catta040610

Nope har inte ätit eller druckit nått konstigt.
    Man bör väl ha ont om de skall vara urininfektion?

• Licens To Kiss

För 2 veckor sen kissade jag rött. Ringde upp till förlossningen och fick en tid till spec mvc. I urinet var det ganska hög bakteriehalt (3.4) och jag hade inga besvär.

Vecka 33 (32+1) och 54 dagar kvar till BF. Dotter född 2001. Älskar mina barn.
  • Egina2

har inte röd, men typ rostfärgad..mer brunaktig alltså.. tror jag bara har d när jag är gravid..har för mig att d kommer mer mot slutet..inte säker..men kolla upp för säkerhetsskull.

• Mandragora
    Catta040610 skrev 2009-12-06 23:06:52 följande:
    Man bör väl ha ont om de skall vara urininfektion?
    Det behöver man inte ha.
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • Catta040610

Okej. Får ringa Bm imorgon. Tack för alla svar

• Catta040610

Jag hade ej uvi men hade blod i urinen. Bm visste ej vad det kunde bero på. Skulle prata med läkaren. Är det nån som har haft nått liknande?

• EsMamma

Har du haft problem med njursten någon gång? Det skulle kanske kunna ge en liten blödning i urinvägarna.

Blindtarmsinflammation kan faktiskt ge blod i urinen. Det råkade min man ut för, han hade inga kraftiga smärtor utan mer molande, orolig mage.

• Catta040610

Nej har inte ont nånstanns. Bm slog mig lite över njurarna för att se om de gjortde ont. Får hoppas att hon hör av sig idag innan helgen

• marina s

Man behöver iinte få ont/symtom av en UVI. Oftast får man dock detta. Den röda urinen kan bero på hög bakteriehalt eller också att du druckit dåligt? Kolla upp det för säkerhets skull. Min BM sa att urinen kan vara lite rödaktig utan att det är falrigt men det ska alltid kollas upp för att minimera riskerna för skadliga bakterier.

• vårwilmer08

Jag hade samma i v27 ungefär,åkte in till förlossningen och när dom gjorde ett urintest så visade det på hög andel röda blodkroppar i urinen dvs tecken på infektion.Dom undersökte vidare men hittade inget onormalt och ville inte sätta in behandling om det inte blev värre.så jag vet än idag inte vad det var för fel,men nu är allt som vanligt igen och jag är i v33 nu.Så det behöver inte vara något även om man alltid ska kolla upp.Lycka till

Svar på tråden Rödaktig urin...??