• ludicrous

Behöver man både regn-och vindskydd?

Nu när det börjar "närma" sig.. (hehe) så börjar man tänka på alla småsaker..
    Eftersom vi ska till kungliga huvudstaden snart så tänkte vi inhandla lite där.

Men behöver man verkligen både regn- och vindskydd till barnvagnen?
    Bebis kommer i vinter och det kommer bli ganska mkt promenader eftersom vi bor en bit utanför stan..!

• Svar på tråden Behöver man både regn-och vindskydd?
  • firhilwen

Vindskyddet skyddar inte mot regn och vagnen blir våt, däremot så isolerar vindskyddet liften/åkpåsen på ett sätt som inte regnskyddet gör.
    Vintertid kan det ju vara bra att ha båda då det snöar och är kallt samtidigt. Här där jag bor kan det vara väldigt kallt under vintrarna och då vill jag ju ha vagnen torr samtidigt som jag vill ha kvar värmen i vagnen till lillan...

• wellah

ja är mitt svar... vindskydd = fotsack... regnskydd är bra vid regn eller snö.... jag kommer ha båda....

• ludicrous

Puffar lite..
    vad är det som gör att man inte kan använda regnskydd som vindskydd?

• jummie

vagnen i sig är rätt vindtät så det är inte så att de viner rätt igenom tyget...det kan däremot vara så att de blåser in i öppningen..men de ligger oftast så långt nere o inbäddat att lite friskuft är välkommet!!

Regnskydd är nästan ett måste även på vintern...vagnen blir blöt av snön!

Tipset är att köpa ett regnskydd för det komemr su att behöva oavsett..men vänta lite med det andra tills du ser hur just din vagn klarar vädret!

• 4barnsMom

Regskyddet är inte så fint, och knöligt att få upp barnet, inte nå mycket ventilation heller. Vad är det för vagn? vindskydd ligger väl på ca 100kr till en emmaljunga. Regnskydd ca 200kr till de flesta vagnar. Är inga jättesummor... Behöver båda!

• ludicrous

Har en Alaska 5 vagn.. (hauck)
    Man vågar ju inte fråga dom i butiken för dom kan ju försöka lura på en vad som helst :D

Svar på tråden Behöver man både regn-och vindskydd?