• Anonym (Mamman)

Min 7 åriga dotter har svullna bröstkörtlar.

Jag vill vara anonym för hennes skull!!

Hur som helst, hon har svullna bröstkörtlar som gör JÄTTE ont på henne. Det har varit så i nästan två veckor nu.
    Någon mer som varit med om det, varför fick ditt barn det?
    Sitter o försöker hitta information om det, men jag hittar inget 'vettigt'

• Svar på tråden Min 7 åriga dotter har svullna bröstkörtlar.
  • The Black Lady

Kan vara så att hon är i förpuberteten.... om du är orolig kan du ringa och rådfråga vårdcentralen....

• Saarraa

Kopierat från growingpeople; Bröstkörtlarna kan också börja utvecklas hos sex- till åttaåriga flickor och då vara tecken på för tidig pubertetsutveckling.

Info om för tidig pubertetsutveckling; www.growingpeople.se/templates/Page.aspx

Jag menar inte att det ÄR så, men det KAN ju vara det.

• Anonym (Mamman)

Men... ska barn kunna komma i för puberteten redan såhär tidigt? Hon fyllde 7 för 1 månad sen.

• Anonym (Mamman)

Saarraa- Läste om det där, kändes bara som att jag ville att det skulle vara något annat, för om det skulle vara det så måste hon till läkaren och sådär, enligt vad man kan läsa på länken.

• Anonym (Mamman)

Puffar för lite mer tips/erfarenheter?

• Anonym (Mamman)

Ingen som varit med om liknande?

• konkelbär

Anonym (Mamman) skrev 2009-12-07 10:26:40 följande:

Men... ska barn kunna komma i för puberteten redan såhär tidigt? Hon fyllde 7 för 1 månad sen.
    I andra klass blev jag "retad" av killarna för att jag hade bröst Jag var pinnsmal så det syntes väl extra tydligt.
  • Anonym (minns)

Jag minns när jag fick det, kanske var 8-9 år så det var ju lite senare. Men mamma tog mig till typ vårcentralen och de sa att det var förpubertet.

• Anonym (minns)

Vårdcentraen skulle det stå, jag hastade lite...

Vill också säga att det sen tog låång tid innan jag fick bröst på riktigt.

• Anonym (Mamman)

Okej, så det är inget jag behöver oroa mig för? Hon har ont och vill gå till doktorn säger hon ;oP

Svar på tråden Min 7 åriga dotter har svullna bröstkörtlar.