• Jala78

Täppt i näsan - endast på natten!?

Min son på snart 3 år har svårt att andas genom näsan på natten. ENDAST på natten. På dagarna verkar han inte ha några problem överhuvudtaget, men på natten när han vaknar (och på morgonen när han stiger upp) har han oerhört svårt att andas genom näsan. Det går inte att snyta honom så det kan inte vara en förkylning.... Det är som bara helt täppt. Han har haft det så här i flera månaders tid och som sagt helt utan andra symtom på ev. förkylning.
    Någon som upplevt något liknande eller någon som har förslag på vad detta kan bero på??

Tack på förhand

• Svar på tråden Täppt i näsan - endast på natten!?
  • Shaun the sheep

Min dotter är visserligen bara 7 månader, men hon hade samma problem i över en månads tid, gick så långt att hon fick sova sittandes i bilstolen för att få nån sömn alls Men konstigt nog gick täppan över helt när hon blev förkyld, nästan så man undrar om det var nåt som var på gång eller nåt som störde i näsan.. Det hjälper kanske inte, men så var det för oss iallafall!

• parisa

Hej, Jag känner igen problemmet. Min som är oxå snart 3 år och det senaste veckorna vaknar han mitt i natten av nästäppa, kan ine sova och gråter ibland. Han har förkylning astma vet inte om det är det som orsakar nästäppa på kvällar och nätter. Varje morgon vaknar han tidig för att näsan är täppt. vet inte hur jag kan hjälpa honon :(

• Cinzano12

polyper kanske?
    min son är oxå så, han ska visserligen nu ta bort halsmandlarna för att de täpper till honom på natten, men önh trodde oxå det är polyper på honom, de ska skrapa bort det på samma gång i sånna fall.
    kan vara värt att kolla det.

• SvenThorstens

Vi har det oxå så! Efter undersökning på Öron-näsa-hals visade det sej att han har en förstorad körtel bakom näsan. Ska operera bort den i december!

Svar på tråden Täppt i näsan - endast på natten!?