Narkos och hosta
Får man sövas trots att man har hosta ? Jag ska göra en efterlängtad operation men har en hosta som aldrig verkar ge med sig, jag är fullt frisk i övrigt.
Får man sövas trots att man har hosta ? Jag ska göra en efterlängtad operation men har en hosta som aldrig verkar ge med sig, jag är fullt frisk i övrigt.
Bästa svar får du om du ringer kliniken och frågar.
Jag vet bara att man inte får vara förkyld eller så när man ska sövas. Har själv blivit sövd 50 tal gånger i mitt liv.
Jag gjorde själv en efterlängtad op i september (tog bort gallblåsan) efter 2 års smärtor. Veckan innan hade jag för mycket vita blodkoppar i blodet eller om det var röda så dom ville ta om provet samma morgon jag skulle opereras, som tur är visa det inget då för då hade dom ställt in allting.
Jag var tokförkyld och hostade konstant när jag fick göra snitt och blev nersövd, fast kanske är annorlunda då ?
Anonym (Krax) skrev 2009-12-07 11:21:21 följande:
Jag blev sövd, trots KoL, så.......men kolla med läkaren förstås.
Gjorde min galloperation idag trots hosta. Känns som jag blivit överkörd av ett tåg just nu och hostan är som bortblåst tack och lov, det sista jag vill är att hosta nu. Äntligen är min blåsa borta !! :-d
Va skönt, då var det samma operation som jag gjorde i september. Har skit svårt att röra sig men det går över.