• avocadomacka

pengarna tillbaka på HM utan kvitto?

Jag har fått lite kläder från H&M som jag upptäckte inte passade på min grabb... Kan jag få pengarna tillbaka tror ni, om jag lapparna är kvar, men jag inte har kvittot?

Tacksam för snabba svar

• Svar på tråden pengarna tillbaka på HM utan kvitto?
  • Svinkall

Det kan gå men blir svårt då du inte kan bevisa att det är du som köpt kläderna utan du kan lika gärna ha snott dom

• 071001

H&M är ganska sjyssta med sånt. Tror iaf att du får möjligheten att byta till nåt annat. Ring och hör med din närmaste butik.

• bolla0912

När jag lämnade tillbaka ett par mamma byxor utan kvitto så fick jag ett tillgodokort med summan på så jag kunde handla nån annan gång.

• avocadomacka

Jag hoppas det går... Tycker inte H&M's kläder sitter bra på min son och skulle hellre köpa de kläder han behöver i en annan butik :P

• 071001

Köp pyjamasar eller nåt där passformen inte är det viktigaste eller nåt till dig själv.

• avocadomacka
    071001 skrev 2009-12-07 11:28:21 följande:
    Köp pyjamasar eller nåt där passformen inte är det viktigaste eller nåt till dig själv.
    Men det var presenter till sonen ;) Känns inge vidare att köpa ngt till sig själv :P
  • avocadomacka

Haha får väl köpa strumpor till honom i värsta fall :D

• DeZire

har man inget kvitto så får man oftast inte kontanter utan man får ett tillgodokvitto.

• avocadomacka
    DeZire skrev 2009-12-07 11:33:44 följande:
    har man inget kvitto så får man oftast inte kontanter utan man får ett tillgodokvitto.
    Om man köper ett nytt plagg istället, får man kvittot på det då tror ni? För ifsåfall kanske man kan vara lite busig och sedan återlämna det plagget?
  • 071001

Jo, det ska nog gå att göra så ts ang nya kvittot.

• Cremo

Om du handlat på kort och kan visa med kontoutdrag att du handlat i butiken så ska detta utdrag gälla som kvitto och du ska få pengar tillbaka.

Annars är det som flera skrivit: Inget kvitto, inga kontanter. Men bytesrätt brukar man ha, eller få ett tillgodokvitto.

• avocadomacka
    071001 skrev 2009-12-07 11:36:31 följande:
    Jo, det ska nog gå att göra så ts ang nya kvittot.
    Fast det kanske är lite väl oärligt? vet inte om jag törs det :P

Detta var presenter, har inget kontoutdrag :/
  • Cremo
    avocadomacka skrev 2009-12-07 11:35:49 följande:
    Om man köper ett nytt plagg istället, får man kvittot på det då tror ni? För ifsåfall kanske man kan vara lite busig och sedan återlämna det plagget?
    Hehe, jag har haft kunder som försökt med det. Även kunder som handlat med presentkort och sedan velat lämna tillbaka mot kontanter. Det går säkert att "fixa", allt handlar om hur uppmärksam kassörskan är. Jag skulle sagt tvärnej, men jag är en sådan som kollar en gång extra på returkvitton. Är det stressigt eller kassörskan är ny på jobbet är det nog lättare för kunden att få pengar.
  • söta kråkan

Nej du får inte pengar tillbaka utan tillgodo kvitto. Gjorde precis ett byta av presenter som inte passade igår. Man får visa leg och skriva på att man lämnat tillbaka och så får man ett tillgodo kort.

• 071001

Jag har inte gjort så själv och skulle inte göra det heller. Förmodligen blir det kanske så att du får tillgodokvitto även på det nya "köpet".

• DeZire

Jobbar själv i butik, och byter du till ny vara utan kvitto så stämplar vi det nya kvittot med "byte utan kvitto" på så sätt så får du inte ut pengar på det kvittot heller utan får då byta igen eller tillgodo tillbaka. Tror säkert att hm har ett liknande system.

• 071001

Ja, kom på att så funkar det även med returer på varor köpta med presentkort, tillgodokvitt, inte pengar tillbaka ts.

• Cremo
    DeZire skrev 2009-12-07 11:47:24 följande:
    Jobbar själv i butik, och byter du till ny vara utan kvitto så stämplar vi det nya kvittot med "byte utan kvitto" på så sätt så får du inte ut pengar på det kvittot heller utan får då byta igen eller tillgodo tillbaka. Tror säkert att hm har ett liknande system.
    Åh, sån stämpel borde vi ha på mitt jobb! Vad skönt att kunna slippa vara den som får "stå för" nekandet.
  • latina
    DeZire skrev 2009-12-07 11:47:24 följande:
    Precis så är det på H&M också,glöm inte legitimation.

K
Svar på tråden pengarna tillbaka på HM utan kvitto?