• karinagumman

graviditetsklåda - tavegyl - fick du biverkningar??

jag har graviditetsklåda i framförallt händerna men även lite i fötterna..
    det är framförallt nattetid men lite lite även dagtid... jag får sova..
    men kliar varje gång jag vaknar pga ngt annat, kissnödigt eller ont vid lägesförändring...

mina prover visar inget.. men nu sa bm idag att hon kunde prata med "deras" doktor på torsdag och höra om de ska sätta in tavegyl iallafall.. så jag slipper klådan..

läste just på fass.se om tavegyl och där stod det...
    "vanlig biverkan (fler än 1 av 100) trötthet och dåsighet"

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

undrar nu om ni reagerade så på tavegyl???
    och hur skulle ni göra????

känns då som om det kanske är bättre att stå ut med klådan... då jag är trött som det är.. av att vara höggravid... klarar med nöd och näppe av mina 6½ h jobb..

kanske sjukt att prioritera jobb.. men jag har knappt två veckor kvar av min praktik då jag går en utbildning... känns som jag vill lösa det innan jag tar mammaledigt....

• Svar på tråden graviditetsklåda - tavegyl - fick du biverkningar??
  • juni2009

Jag äter tavegyl, mot klåda och andra allergi besvär. Jag får inga symptom alls. kan tillägga att jag ätit tavegyl hela graviditeten vid behov och även sen flera år tillbaka.

• karinagumman
    juni2009 skrev 2009-12-08 08:57:34 följande:
    Jag äter tavegyl, mot klåda och andra allergi besvär. Jag får inga symptom alls. kan tillägga att jag ätit tavegyl hela graviditeten vid behov och även sen flera år tillbaka.
    tack för svar..
    du är inte ens trött....? eller var du det i början...?
  • juni2009

Första gångerna jag tog tavegyl, blev jag nog dåsig. Men nu har väl min kropp vant sig med det! Vet att jag fick gå hem från skolan nångång för att jag höll på att somna:=)

• sesamerika

Jag blev dundertrött av den första tabletten.Jag passade på att ta den första tabletten då jag visste att jag skulle vara ledig. Sov många timmar på raken, Men efterssom tabletterna gjorde sådan effekt på mig behövda jag inte ta många innan besvären var borta. Du menar den som är på recept va? Jag tycker helt klart att det är värt att ta dem. Nu hade jag enorm klåda på hela överkroppen som kliade konstant. Men efter dessa piller har de försvunnit helt och hållet.

Svar på tråden graviditetsklåda - tavegyl - fick du biverkningar??