ersätta socker med honung?
Jag köpte smaksatt honung i helgen och funderar på att baka på det, då det står på burkarna att de passar till bakverk och glass.
Men om man skall omvandla tex 2 dl socker till honung - hur mycket skall man ta då???
Jag köpte smaksatt honung i helgen och funderar på att baka på det, då det står på burkarna att de passar till bakverk och glass.
Men om man skall omvandla tex 2 dl socker till honung - hur mycket skall man ta då???
ingen som vet?
Sirap så är det samma mängd... testa, jag vet inte =)
tack, insåg att det är sirap i kakan oxå så jag behåller sockret i byter sirap mot honung, då slipper man tänkte på vätskemängden oxå
Läste precis att 1 dl socker är 90 g och 1 dl honung är 140 g och eftersom honung är sötare än socker så skulle man ta lite mindre honung än vad det skulle vara socker.
Nu skulle ju du byta ut sirapen istället, men en annan gång vill du kanske byta ut sockret, hoppas baket blev bra!!
TACKAR!!! jättebra o veta till en annan gång, för det blev lite mindre smak av honungen än jag hade tänkt, så nästa omgång byter jag ut både socker och sirap mot smaksatthonung... :)
Mamma ica skrev 2009-12-10 15:55:14 följande: