Vad använder man istället för kesella i lussekatterna ???
Jag är laktosintollerant och funderade på vad man kan använda istället för kesella i lussekatterna ?? Fick tips om cream cheese men finns det fler ideer så tar jag tacksamt emot
Jag är laktosintollerant och funderade på vad man kan använda istället för kesella i lussekatterna ?? Fick tips om cream cheese men finns det fler ideer så tar jag tacksamt emot
vi använde inte kesella.
receptet i Bonnierskokbok är UTAN kesella. med lite mer smör i bara enligt ett annat recept med kesella i.
Sojamjölk borde väl funka?
*Mmmm... Lät gott med Kesella i. Kan man få receptet?
läste här på fl att det är så lite laktos i kesella att man brukar kunna äta det fastän man är laktosintolerant. har du provat att äta det?
det finns recept på arla bla, med kesella i.
gjorde de i helgen och de blev kanongoda! hade dock ingen saffrani, det e ju ändå inte gott.
www.recept.nu/1.118748&searchString=lussebullar&rcp_recipeCategory=&rcp_kitchenCategory=&rcp_themeCategory=&rcp_mainIngredientCategory=&rcp_tvShowCategory=&rcp_chef=
jag brukar ha ett ägg i och mycket smör, samt det viktigaste:inte för mycket mjöl, degen ska gärna vara lite kladdig
Hittat ett recept nu med gräddfil istället ja laktios fri naturligtvis
Jag vet laktosintoleranta som använder laktosfri matyoghurt istället för Kesella eller så kan du göra "kesella" själv. Häll filmjölk i ett filter och använd det som blir kvar i filtret.
Annars kan man få lika saftiga lussebullar med mer smör.