jadå, här är en (nästan) solskens historia. ;)
Kom in till sjukhuset för det som jag trodde var fostervattenslekage, och då hade jag vanliga sammandragningar (gjorde ej ont), det visade sig vara slemproppen och förlossningsvärkar. jag var redan då öppen 4 cm och dottern var påväg neråt.
kl 19 (hade då varit där i 3 timmar, inskriven i 2 timmar) så hade jag öppnat mig till 6 cm, utan smärta. kl 23 så hade jag öppnat mig till 8 cm, då bestämde sköterskorna sig för att spricka hinnorna så att vattnet gick. Därefter så gick det fort enligt mig, en halvtimma efter att de spruckit hinnorna så började det göra ont, så då tog jag tag i lustgasen och det dämpade det värsta av värkarna. (dessutom kände man på en välförtjänt fylla. ) snabbt efter det så fick jag krystvärkar, de gjorde inte ont, för det enda jag kände var ett tryck neråt och då fick jag äntligen göra något, (kl halv 1) efter 11 minuter krystvärkar så var dottern ute.
Jag varken bajsade, fes på någon eller något annat "pinsamt", jag fick bara en liten spricka som inte behövdes sy, kändes inte, och dagen efter hade läkt ihop.
Så, 7½ timmar från inskrivning, mindre än 1 timma ont, och inte komplikationer, inga sår, ingen bedövning, och en snäll dotter. Kan det bli bättre? :)
(jag förberedde mig på det värsta, och fick det bästa. gör samma sak så kan det bara bli bättre ;) )