• Stor mamma

hussvamp-länsförsäkringar

Hejsan

Någon som drabbats av hussvamp o har länsförsäkringar?

Gäller försäkringen för hussvamp?

Hittar inget om hussvampsangrepp på deras sida o vi skall ringa dem i morgon för att de skall hit o kika. De har inte vågat komma innan för vi har haft svininfluensan här.

Men jag vill veta nu om någon annan haftdet i huset

• Svar på tråden hussvamp-länsförsäkringar
  • Stina1982

Du har inte möjligtvis Anticimex trygghetsavtal? Det kan ingå eller finnas som tilläggsförsäkring i din hemförsäkring. Där ingår sanering mot hussvamp upp till ett visst belopp. Kolla upp det.

• Stor mamma

har inte kvar papprena på avtalen-mitt dumma nöt lämnade dem framme sen hade ungarna smulat sönder dem. Så de åkte i returboxen

Sitter här i spänning för att få reda på om vi sitter med stooooort förlustköp eller om detta kommer ingå i försäkringen. Vet att vissa bolag har detta i sina villaförsäkringar, folksam har det men har länsförsäkringar det tro? Hittar inget på deras hemsida om just detta heller

• mirakelasta

Folksam har inte hussvamp i sin försäkring då får man teckna en tilläggsförsäkring hos tex Anticimex.

TryggHansa har däremot en hussvampsförsäkring.

• Tusentand

Mina föräldrar fick själva betala när det hittades hussvamp och dom har länsförsäkringar. Men det var ett par år sedan, hoppas det går bra för er.

• Stor mamma
    Tusentand skrev 2009-12-08 08:24:03 följande:
    Mina föräldrar fick själva betala när det hittades hussvamp och dom har länsförsäkringar. Men det var ett par år sedan, hoppas det går bra för er.
    Huj, tack för dina svar. Hoppas verkligen det gårpå försäkringen.

Vi hittade en brunn därdet kommit massa fukt från då någon tidigare ägare gjutit igen den lite dåligt. Vi har nu avfuktare dygnet runt i detta rum i källaren
  • allt eller inget

Jag har varit med om hus med hussvamp som sanerats och dessa har haft LF. Borde ingå tycker jag men bäst är att ringa och fråga.

• Stor mamma

allt eller inget skrev 2009-12-09 16:03:06 följande:

Jag har varit med om hus med hussvamp som sanerats och dessa har haft LF. Borde ingå tycker jag men bäst är att ringa och fråga.
    Vi ringde i tisdags dom kommer nu om en stund. Jag är jättenervös. Inte kunnat sova på flera nätter.
  • Stor mamma

Jippi!!

LF tar hussvamp, han medelade oss detta nu för 5 minuter sedan. Tack!!!

Tack till er som svarat, nu vet jag besked.

Svar på tråden hussvamp-länsförsäkringar