• tessano

Locoid vid graviditet?

Jag var till vårdcentralen idag pga att jag fått en del utslag.. hon visste inte vad det kunde vara, men jag fick Locoid 0,1% kräm utskrivet.
    Nu när jag kommer hem ser jag att det står att fostret kan påverkas, detta sa hon ingenting om till mig!! Vågar jag smörja ändå??
    Vad menas med påverkas, vad kan hända?

• Svar på tråden Locoid vid graviditet?
  • Abrakadabra

Talade du om att du är gravid? Jag skulle ringa och dubbelkolla om du verkligen ska använda preparatet.

Här kan du läsa om hur fostret kan påverkas (vet inte vilket av preparaten här du har, så du får klicka vidare själv):
    www.janusinfo.se/gravXML/template/substance.xml&searchText=Locoid&contenttype=text/html

Kolla även på fass.se skriv in medicinens namn i sökrutan på förstasidan, klicka sedan in på rätt preparat. Läs på de olika flikarna, mest information brukar finnas på fliken FASS (den är för förskrivare).

• tessano

Ja jag sa att jag var gravid.. men kvinnan verkade inte ha koll på mycket, hon satt med nån bok o bläddrade, och hon kunde ju heller inte komma fram till vad det var jag hade fått...
    Jag får ringa imorgon och be och få prata med en läkare eller något.. vågar inte använda den nåt idag iaf.

• rosalee777

Jag köpte en så bra salva som totalt tog bort mina eksem och torra områden, den heter Vetegroddsolja från marja entrich och Bivaxkräm från marja entrich, och mina besvär försvann helt för många år sen och aldrig fått tillbaka dem. Min dotter hade eksem när hon föddes. Dom försvann med salvan! Så mitt råd, köp den! Du kommer inte att ångra dig, den är väldigt dryg, först smörjer man med bivaxkrämen och sen med vetegroddsoljan, jag är helt säker att du kommer att bli helt nöjd och fri från dina besvär. Använd inte den du fått, för det är inte bra för varken dig eller ditt barn i magen! Kram och lycka till!

• tessano
    rosalee777 skrev 2009-12-07 18:42:47 följande:
    Jag köpte en så bra salva som totalt tog bort mina eksem och torra områden, den heter Vetegroddsolja från marja entrich och Bivaxkräm från marja entrich, och mina besvär försvann helt för många år sen och aldrig fått tillbaka dem. Min dotter hade eksem när hon föddes. Dom försvann med salvan! Så mitt råd, köp den! Du kommer inte att ångra dig, den är väldigt dryg, först smörjer man med bivaxkrämen och sen med vetegroddsoljan, jag är helt säker att du kommer att bli helt nöjd och fri från dina besvär. Använd inte den du fått, för det är inte bra för varken dig eller ditt barn i magen! Kram och lycka till!
    Tack för ditt tips! Vart kan man köpa den?
  • rosalee777
    tessano skrev 2009-12-07 18:45:43 följande:
    Tack för ditt tips! Vart kan man köpa den?
    Du kan gå in på nätet på www.marjaentrich.se och klicka på produkter, sen på produktsortiment och sen på kroppskrämer mm, och där står det bivaxkräm, klicka på den så kommer du fram till den och för att komma till vetegroddsoljan klicka på ansiktskrämer och oljor mm så hittar du oljan, du kommer inte att ångra dig! För att beställa ska du trycka på Bli Kund på första sidan du var på och sedan klicka på klicka på länken kostnadsfritt internet konto och när du sen fått ett konto så kan du bara handla. Du kan väl höra av dig om det inte funkar så hjälper jag dig, för jag känner en som säljer det och hon kan höra av sig till dig och ge dig nummer till ett ombud nära dig! Kram
  • tessano
    rosalee777 skrev 2009-12-07 18:59:46 följande:
    Du kan gå in på nätet på www.marjaentrich.se och klicka på produkter, sen på produktsortiment och sen på kroppskrämer mm, och där står det bivaxkräm, klicka på den så kommer du fram till den och för att komma till vetegroddsoljan klicka på ansiktskrämer och oljor mm så hittar du oljan, du kommer inte att ångra dig! För att beställa ska du trycka på Bli Kund på första sidan du var på och sedan klicka på klicka på länken kostnadsfritt internet konto och när du sen fått ett konto så kan du bara handla. Du kan väl höra av dig om det inte funkar så hjälper jag dig, för jag känner en som säljer det och hon kan höra av sig till dig och ge dig nummer till ett ombud nära dig! Kram
    Ok då vet jag. vad kostar produkterna? Går inte att se det utan att man har registrerat sig verkar det som...
  • rosalee777
    tessano skrev 2009-12-07 19:08:17 följande:
    Ok då vet jag. vad kostar produkterna? Går inte att se det utan att man har registrerat sig verkar det som...
    Är osäker men jag ringer min kompis så hör jag av mig omgående, men även om dom är lite dyra så är det värt varje krona när du blir av med dem! Var bor du? För jag kan fråga min kompis om hon känner till nått ombud där du bor el i närheten och så kan du köpa det på orten så slipper du frakten om du kan hämta det! Kram
  • rosalee777
    tessano skrev 2009-12-07 19:12:46 följande:
    Jag bor i Sundsvall..
    Ok jag bor i övik och jag vet att det finns flera i sundsvall som säljer så jag hör av mig snart om ett ombuds telnr så kan du ringa och höra dig för om pris och var du kan hämta dina produkter, du kommer inte att ångra dig och det är inget som skadar ditt barn eller dig på nått sätt, inte testat på djur heller, ytterligare en bonus!
     Kram
  • rosalee777

Ska ringa huvuddistributören i sundsvall nu åt dig, var i sundsvall bor du? För ska få reda på var närmaste ombud nära dig finns! Kram

• tessano

Oj vad du grejar :) men jag har ännu inte bestämt mig för att köpa något hehe
    Jag bor i centrala sundsvall så det är inga problem så om jag skulle vara intresserad..

• rosalee777
    tessano skrev 2009-12-07 19:21:06 följande:
    Oj vad du grejar :) men jag har ännu inte bestämt mig för att köpa något heheJag bor i centrala sundsvall så det är inga problem så om jag skulle vara intresserad..
    Ok men du beh inte köpa det men jag har aldrig ångrat att jag köpte dem, blev av med ett böjväxeksem jag haft sen barnsben, blev av m det i tonåren och har aldrig haft det sen dess! Jag är en sån som älskar att fixa bra saker till mina medmänniskor! Bara roligt att kunna hjälpa till! Jag tar reda på ett ombud nära dig och så får du numret och så får du göra som du vill! Kram
  • rosalee777

Du kan hitta produkterna på Hälsokraft på Sjögatan, det blir enklast för dig! Kram och lycka till.

• tessano
    rosalee777 skrev 2009-12-07 19:25:37 följande:
    Du kan hitta produkterna på Hälsokraft på Sjögatan, det blir enklast för dig! Kram och lycka till.
    Tack så mycket för hjälpen, jag ska gå förbi där någon dag och kika iaf, så får vi se om det blir något inköp :) Kram
  • rosalee777
    tessano skrev 2009-12-07 19:27:08 följande:
    Tack så mycket för hjälpen, jag ska gå förbi där någon dag och kika iaf, så får vi se om det blir något inköp :) Kram
    Det var bara ett tips, men gå in o kolla och så får du väl se om det blir nått köp, men det är väl investerade pengar kan jag säga, jag är så tacksam att mina besvär försvann för gott. Kram
Svar på tråden Locoid vid graviditet?