• bebispåväg

Vem sjunger med Meatloaf i "I would do anything for love..."?

För att få dagarna att gå på jobbet har vi gissningstävling om vad det är för låtar på radion och vem som sjunger dem. Det spelades Meatloafs "I would do anything for love...", och då blev vi oense.

De övriga var övertygade att det var Cher som sjöng med i låten, men det tror inte jag. Någon som vet?

• Svar på tråden Vem sjunger med Meatloaf i "I would do anything for love..."?
  • RiNan

Det är en "Mrs Loud", mer än så står det inte på skivan. Senare identifierades den kvinnliga rösten till Lorraine Crosby. Lorraine ville inte vara med i videon så där finns en kvinna som mimar till hennes röst. Sen är det Patti Russo som sjunger på scen. Men på orginalversionen på skivan är det en okänd kvinna som sjöng på klubbar England.

• Frk Svår

Tydligen en Lorraine Crosby, Cher gjorde Deadringer for love har jag för mig

en.wikipedia.org/wiki/I%27d_Do_Anything_for_Love_(But_I_Won%27t_Do_That)

• bebispåväg

Tack, nu behöver jag inte grunna på det längre :)

• Dilong

Om vi ska tala om sångerskor och Meatloaf, så måste jag ju nämna den klart porrigaste och läckraste av alla (vet att jag har konstig smak):

• Frk Svår
    Dilong skrev 2009-12-07 19:01:33 följande:
    Om vi ska tala om sångerskor och Meatloaf, så måste jag ju nämna den klart porrigaste och läckraste av alla (vet att jag har konstig smak):

Haha, ja, hon var väl hyffsat porrig
  • Dilong

Frk Svår skrev 2009-12-07 19:06:19 följande:

Haha, ja, hon var väl hyffsat porrig
    Och läcker
  • Frk Svår
    Dilong skrev 2009-12-07 19:08:50 följande:
    Frk Svår skrev 2009-12-07 19:06:19 följande: Och läcker
    Hmm, tja, lite kanske

Men vad längesedan man hörde den låten. Han är faktiskt himla bra, köttlimpan.
  • Dilong

Frk Svår skrev 2009-12-07 19:11:41 följande:

Han är faktiskt himla bra, köttlimpan.
    Jag glömde lyssna på musiken
  • Frk Svår
    Dilong skrev 2009-12-07 19:13:35 följande:
    Frk Svår skrev 2009-12-07 19:11:41 följande: Jag glömde lyssna på musiken
  • Dilong

Frk Svår skrev 2009-12-07 19:14:12 följande:
    [citat]
    Just "Bat Out of Hell" kommer jag ihåg när jag köpte. "Svarten" stod i skivaffären på Tanneforsgatan där jag köpte en hel del skivor. När jag kom in sa han direkt:
    "Köp den här, du gillar den inte nu, men kommer att älska den efter ett tag." Och jag köpte den.

• Frk Svår

Han är ju cult. Av en anledning

• wholelottarosie
    Dilong skrev 2009-12-07 19:01:33 följande:
    Om vi ska tala om sångerskor och Meatloaf, så måste jag ju nämna den klart porrigaste och läckraste av alla (vet att jag har konstig smak)

Det är ju faktiskt bara en random porrig videobrud (Karla nånting), den riktiga sångerskan heter Ellen Foley.
Svar på tråden Vem sjunger med Meatloaf i "I would do anything for love..."?