• Mareldsbarn

Tips på småplock att bjuda på runt 4:e advent?

Hej
    skall bjuda hem mina kollegor på lite festligheter helgen runt 4:e advent. De ska komma redan kl 18 och jag har sagt att de får ta med sig dricka själva. De är ca 6 personer mellan 29-45 år och vi har aldrig setts utanför arbetet innan. Nu har jag nada aning om vad jag ska bjuda på. Hade inte tänkt på det när jag bjöd in dom

Jag är inne på att ha lite småplock på köksbänken som de kan gå och hämta och sätta sig i soffan i vardagsrummet och äta på assietter med. Jag var först inne på pepparkakor, grönmögelost och glögg med fler saker och sen har jag varit inne på minipaj och sånna saker men nu vet jag inte.

Tips mottages gärna! Det är ju redan kl 18 så något matigt måste det ju vara och småplock har jag redan sagt att det blir

• Svar på tråden Tips på småplock att bjuda på runt 4:e advent?
  • CeeJay

Minipajer är ju alltid gott och bra. Jag gillar även krystader med tex creme fraiche i, lite rödlök, avokado och en räka. Man kan ha alla möjliga fyllningar i.

Sen funkar ju även mat-rull-tårta. Ta tex mjukt tunnbröd och bre på tex skagenröra, rulla i hop och lägg in rullen i kylen med gladpack. Ta fram och skär bitar.

Det finns ju så mycket mums man kan hitta på Brödbitar med salami och brieost, skinka och ädelost, göra egna vitlöksbröd.

• Bong

Om du vill ha lite jultema så är väl risgrynsgröt, skinksmörgås, glögg, pepparkakor,mögelost, lussebullar och julgodis perfekt!?

Varför inte pannacotta med saffranssmak i snapsglas på fot? Supergott och ser proffsigt ut fast det är lätt som en plätt och tar 5 minuter att göra...

Svar på tråden Tips på småplock att bjuda på runt 4:e advent?