• Gmml

Symaskin från Rusta?

Såg i Rustas reklamblad att de har en symaskin som kostar stax under tusenlappen.
    Har funderat länge på att köpa en symaskin, men då jag inte syr så ofta behöver jag ju ingen flashig , dyr sak.
    Tror ni den från Rusta är något att ha eller är det bara "skit"?
    Någon som har den?
    Tror märket hette Fasett.

• Svar på tråden Symaskin från Rusta?
  • Tutilure

Den duger nog alldeles utmärkt, och skulle den inte göra det så är det ju bara att gå tillbaka med den. Även billga varor från billiga varuhus omfattas av konsumentlagarna.

• Tutilure

Det som möjligtvis skulle vara problem med den är kanske att den inte är så stark, men om du bara ska ha den för hobbybruk och inte sy typ jeans eller läder så tror jag den duger.

• Gmml

Jag ska ju bara ha den till att sy gardiner,, dukar, kuddar och lägga upp byxor.

• Tutilure

Isåfall tror jag säkert att den fungerar bra till det.
    Om inte så har du ju som sagt var garanti på den.

• E l l a

Jag har en sådan och den är okej. Men - den är superkrånglig om man inte har satt i tråden rätt genom hela faderullan - då strular den som bara den. Jag använder den just precis till att lägga upp byxor, sy gardiner och lite annat smått och då är den ok... Ska i och för sig sälja min för nu har jag och min mor köpt en gemensam datoriserad liten sak istället. Men summa summarium - den duger.

Svar på tråden Symaskin från Rusta?