• 0108

drömmtydling tappa hår

nån som vet vad det betyder?drömnde att jag tappade mitt hår,(inte allt)
    drömnde även nån natt innan att jag var inlåst på ett psykboende med helt galna människor blev räddad av nån till slut (inte min sambo för han hade inte tid)konstiga drömmar.nån som vet?

• Svar på tråden drömmtydling tappa hår
  • PCO20

Jag drömmer OFTA att jag tappar en eller flera tänder, eller slår ut dom på något sätt.. fattar inte varför!

• 0108

har också drömnt tidigare att jag tappade en tand.ingen som vet???

• FrejaMariah
    0108 skrev 2009-12-08 18:33:23 följande:
    har också drömnt tidigare att jag tappade en tand.ingen som vet???
    Ja har inte gjort de själv, men min syster drömde att hon tappade tänder (de bara lossnade och trillade ut) natten innan våran morfar, moster och mormor gick bort.. Efter de läste hon att den typen av drömmar ofta förekom precis innan en släktings bortgång..
  • essy81

precis så drömde jag innan mormor dog... drömde att mina tänder ramla ut, de gjorde inte ont el blödde de bara rasa ut när jag sov

• PCO20

Nu blev jag rädd! Har drömt så i flera år!!

• Empan81

Att drömma att man tappar tänder betyder att man innerst inne inte vill/oroar sig för att åldras o bli äldre =)

• PCO20
    Empan81 skrev 2009-12-11 16:30:02 följande:
    Att drömma att man tappar tänder betyder att man innerst inne inte vill/oroar sig för att åldras o bli äldre =)
    Det kan faktiskt stämma.. jag är UNG men får panik när jag tänker på framtiden och att jag blir äldre och äldre, är väldigt stressad över detta..
Svar på tråden drömmtydling tappa hår