• lilla mej

familje fotografi, med eller utan styvis?

Jag ska boka tid for familje fotografi, grejen ar nu att det ar jag min sambo och var lilla dotter, men sen har han en dotter sen innan. Jag kanner lite att jag vill att det ska vara foton "om" min dotter fast hennes mamma och pappa ska vara med pa endel, och tycker inte att hans dotter ska vara med denna gangen. Men ar det fel att gora sa har inte ens tagit upp det med min sambo an, han vet inte ens att jag ska boka tid for fotografi an. Hur har ni andra gjort med era styvisar och familje portratt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 21:28
    ok ok vill andra lite, vill inte kalla det familje fotografi utan foton tillagnat min dotter om ni fattar vad jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 17:08
    ok far tillagga lite till for det blir samma fragor om o om igen.... det galler bebisfoton av min dotter, samma har min bonus dotter pa sig sjalv tagna nar hon var bebis med sin mamma och pappa... och hon har sina bebisfoton hos oss med henne och pappa. Endel tycker att hon ska ha bada sina foraldrar pa foton i vart hus, men nej jag vill inte ha min sambos ex pa foto har, dem har hon hos sin mamma. Kan ni sluta saga att jag ar en dalig mamma eller att vi har en konstig familj for det har vi verkligen inte.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 17:17
    och vi ska inte ta en massa foton som hos en vanlig fotograf utan det kommer bara bli 1-3 foton som kommer bli gjorda in till en tavla. Och JA bonus har likadant med sig och sin pappa...
    nagot liknande detta..
    www.thisisventure.ie/images/interactive-gallery.aspx

• Svar på tråden familje fotografi, med eller utan styvis?
  • Duncan

Bägge döttrarna ska vara med - sen är det ju bara att ta några kort var för sig på döttrarna där de är själva. Men det är fel att åka till fotografen och ta "familjeporträtt" och utelämna vissa familjemedlemmar

• Shea 1

Jag har själv inga styvbarn, men rent spontant är det för mig en självklarhet att styvbarnet ska vara med på familjefotografiet.

• lilla mej

grejen ar att stallet jag ska ga till ar otrolig dyrt och vi kommer nog bara kunna valja 3 kort till slut eftersom det kommer kosta 10000kr med inramning och allt. De ger inte nagra cd med foton pa sa man kan inte gora egna kort efterat heller. Hans andra dotter har redan egna kort med sin pappa tagna hos fotograf(sakert med sin mamma med).

• Duncan

lilla mej skrev 2009-12-07 21:08:56 följande:

grejen ar att stallet jag ska ga till ar otrolig dyrt och vi kommer nog bara kunna valja 3 kort till slut eftersom det kommer kosta 10000kr med inramning och allt. De ger inte nagra cd med foton pa sa man kan inte gora egna kort efterat heller. Hans andra dotter har redan egna kort med sin pappa tagna hos fotograf(sakert med sin mamma med).
    Välj inte bort en familjemedlem. Har du inte råd så gå nån annanstans. Använd inte argumentet att det kostade 10000 så ni inte hade råd på bilder med styvdottern oxå
  • lilla mej

nej tanker inte valja ett annat stalle, for detta ar det absolut basta och otroligt anorlunda. Det kostar mycket men nagot jag vill att min dotter ska ha hela sitt liv. Kanske battre att bara ta pa henne och ingen annan.

• Gullegrynet

Jag tycker absolut att bonusbarnet ska vara med. Det är helt fel att inte låta alla familjemedlemmar vara med på ett familjeporträtt. Tror att även ditt barn i framtiden kommer att ha glädje av detta och om ni väljer att inte ha med bonussyskon kan det vara något som ert gemensamma barn senare funderar över.

Att ange priset som anledning tycker jag inte är skäl nog. Det där lät som helt vansinniga priser och har ni inte råd att låta bonussyskonet vara med tycker jag att det är er SKYLDIGHET att gå till en annan fotograf. Snälla tänk på bonusen också!

• Duncan

lilla mej skrev 2009-12-07 21:14:32 följande:

nej tanker inte valja ett annat stalle, for detta ar det absolut basta och otroligt anorlunda. Det kostar mycket men nagot jag vill att min dotter ska ha hela sitt liv. Kanske battre att bara ta pa henne och ingen annan.
    Jag vet ju inte hur gammal den stora dottern är men jag tycker nog att det är en rätt dålig idé att inte ta med henne. Men om ni gör det så ska ni nog bara ta bilder på den lilla utan er - men förbered er noga på att förklara för den stora dottern
  • Familytime

Allvarligt talat. Dels; vilken fotograf ta 10000 kr för familjeporträtt??? Och dels; du har köpt ett helt paket, med styvdotter och allt. För vet du, det är faktiskt din dotters riktiga halvsyster, det är blodsband och allt. Det är ju inte din dotters styvsyster, precis. Nej, vet du vad. Alla ska vara med, annars är det ju inget familjeporträtt!

Och argumentet att det kostar 10 000 kr... det fattar jag inte... tar han mer betalt om det är en "styvis" (jag brukar kalla dem bonusbarn annars, men det är ju olika som vi säger...) med på bilden? Knepig fotograf, det där du.... kanske bör se dig om efter en annan?

• stockrosen

Eller åtminstone ta med ett kort med bonusbarnet

• lilla mej

absolut ska jag forklara det for henne, hon ar alltid involverad i allt vi gor, men vill att min dotter ska ha nagot eget med. For det har ju faktiskt styvisen.

Duncan skrev 2009-12-07 21:16:36 följande:
    lilla mej skrev 2009-12-07 21:14:32 följande: Jag vet ju inte hur gammal den stora dottern är men jag tycker nog att det är en rätt dålig idé att inte ta med henne. Men om ni gör det så ska ni nog bara ta bilder på den lilla utan er - men förbered er noga på att förklara för den stora dottern
Svar på tråden familje fotografi, med eller utan styvis?