störande grannar
Jag har grannar som bor ovanför mig. Deras lägenhet är lika stor som min ca 46 kvm. De har ett litet barn på 2-3 år och mamman är höggravid med deras andra. De har barnet hemma hela tiden, han går alltså inte på dagis och kommer inte att göra det heller.
Problemet är att de för ljud JÄMT. Pojken springer fram och tillbaka, fram och tillbaka, bang bang bang bang, hela tiden. Kastar saker i golvet, skriker rakt ut. Han går inte och lägger sig förren 22-23 på kvällarna, och fram tills dess är det inte en lung stund.
Mina katter ligger mest under sängen och är rädda, jag går omkring stressad och hoppar till vid extremt höga ljud. Jag har börjat må så dåligt av att aldrig få ha det tyst omkring mig.
Jag lever i en bostadsrätt och de ovanför är med i styrelsen, vad 17 ska man göra? Jag har redan pratat med dem flera gånger, men de bryr sig inte. Om jag bangar tillbaka blir det bara mer högljudda.
Jag ser verkligen inte fram emot när bebisen kommer. Skrik på natten OCH spring under dagen??
Ska man behöva tolerara att ha det såhär?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 22:03
Frågot till er som har barn (försöker förstå mig på grannarna):
Är det normalt att bo 4 pers i en 46kvm stor lägenhet? Blir det inte väldigt trångt?
Tycker ni att det är ok med spring och bollar och annat som har direktkontakt med golvet i en lägenhet?
Vilken tid brukar barn i 2års åldern gå och lägga sig?