Ont i magen då jag promenera???
Är det ngn annan än jag som oxå får jätte ont i nedre delena av magen då man går i rask takt, vad kan det vara?? Känns som knivar, jag får stanna och verkligen pusta ut, jag är ju bara i vecka 20, ska det vara så??
Är det ngn annan än jag som oxå får jätte ont i nedre delena av magen då man går i rask takt, vad kan det vara?? Känns som knivar, jag får stanna och verkligen pusta ut, jag är ju bara i vecka 20, ska det vara så??
Jag har oxå haft problem med det där, vet dock inte vad det beror på...
Skönt att man inte är ensam, måste kolla med barnmorskan då kanske. En annan hade tänkt att vara aktiv med promenader odyl, men det går inte..
Jag har haft så där både när jag var gravid förra gången och den här. Min BM säger att det är ligament i magen som det beror på och att det inte är någonting som är farligt. Prova dra ihop dig eller huka dig, och sänk takten en stund.
Tack för tipset
Kan ju vara så att det är sammandragningar, det hade jag om jag gick raskt. Det är ett tecken på att ta det lugnare och gå lite långsammare.
Jag har känt precis samma sak då jag är ute och promenerar ibland. Är inge skönt alls! Skönt att få lite svar på vad det kan bero på
Nej de e som Ingurd säger, liggamenten som håller livmodern på plats e de som man känner, det stramar å drar i dessa när man går lite fort och livmodern växer ju så de drar ju i dom för de med.
Cajsalisa v. 27
Jag hade också väldigt mycket problem med skarp smärta i nedre delen av magen när jag promenerade. Det kändes som håll. Jag kommer inte ihåg riktigt, men tror att det var så i v. 20-24, kanske. Förmodligen berodde det på att magen växte mycket i den perioden så att ligamenten sträcktes ut. Min sambo fick börja köra mig till jobbet. Det har i alla fall gått över nästan helt nu (är i v. 32). Det kommer bara tillbaka ibland. Du kanske ska vänta med de raska promenaderna i några veckor.
Jag får kramp i ligamenten när jag nyser!!! Nån som har samma sak?
Jag har också haft jätteont när jag har tagit långa raska promenixer (är i 20:e veckan). En gång gav det sig inte på två dagar och som hos er andra sa min BM att det är ligamenten som fått stryk. Inget "farligt" men det är bättre att gå långsammare eller simma/cykla.
Mamma J: Jag får också ont när jag nyser, speciellt när jag ligger på rygg. Eller när jag vänder mig för fort i sänger eller skrattar till... det är ett elände
Jag får också ont när jag är ute och går, speciellt om jag går fort. Det hugger liksom till längst ner i magen och "drar ihops" sig på något konstigt sätt.
Oftast brukar det försvinna då jag sätter mig ner eller står lite still ett tag.
Får också ont om jag nyser eller hostar kraftigt då jag ligger på rygg i sängen.
Men även det går över efter en liten stund.
Jag tror att det är rätt så vanligt om inte, så är det i alla fall skönt att läsa att man inte är ensam om det.
/Jessica24
Jessica24: Blir magen stenhård? I såna fall är det mest troligt en sammandragning.
Om det känns ungefär som håll, eller som att magen blir hård så kan det vara sammandragningar. DÅ är det viktigt att man lyssnar på kroppen och slår av på takten. Jag brukar känna lite sådär när jag är trött och går i rask takt. Brukar mest flanera när vi är ute och går numera
En väninna till mig blev sjukskriven för tidiga sammandragningar, och ordinerad vila. Hon hade bara känt av det som håll ungefär när hon sprang till bussen, och inte fattat vad det kunde vara.
Missboss
Nä, det blir den inte. Utan det känns mest att den "drar ihop" sig. Samandragningar har jag lite då och då, men dom brukar inte kännas speciellt.
/Jessica24
Låter som sammandragningar känner igen de från ja va gravid
Jag var faktiskt just också ute på långpromenad och mot slutet fick jag riktigt konstiga känningar kring livmodern. Inte smärta egentligen, utan mera bara att det ömmade och "stötte till" vid varje steg man tog. Jag fick i princip smyga mig hem sista biten för att "dämpa stötarna". Hoppas att det inte är nåt farligt...
Jag fick sammandragningar när jag gick för fort eller i branta uppförsbackar. Men hur som helst så kanske du ska tänka på att börja dra ner på takten när du går. Oavsett om det är ligamenten eller vad det nu kan vara.
Jag får precis likadant när jag går, har haft så i flera veckor och är i v. 23 nu. Skönt att höra att det är fler som känt av det här och att det tom kanske går över längre fram.
Jag tror inte det är sammandragningar, för min mage blir inte hård. Sammandragningar får jag oftast på kvällen när jag vilar och de gör inte ont. Har också hört att "knivarna" i magen beror på ligamenten, det känns som intensiv håll-smärta på båda sidorna av nedre magen.
Det är irriterande när man är ute och går med andra människor som inte är så förstående till varför man måste krypa fram som en gammal pensionär. Jag brukar själv glömma bort mig och rusa på i vanlig takt men smärtorna påminner ju när det är dags att dra ner på takten.
Åh, vad skönt att höra att det är fler!! Känner oxå den smärtan när jag går fort, nyser eller som idag när jag jobbade och det blev lite stressigt. Blev lite orolig, men nu känns det lugnare!