• melissa05

När får man pergotime?

Kan man få Pergotime fast man inte vill ha barn just nu? Skulle jag inte ha så högt blodtryck skulle jag givetvis få p piller men ingen ville ge mig det så alltså ni som har pergotime, kan man få det utskrivet även om man inte vill ha barn just nu? Hur funkar det?
    Jättejätte tacksam för svar

• Svar på tråden När får man pergotime?
  • Gul13

Jag förstår inte riktigt din fråga.
    Pergotime får du för att du inte har egen ägglossning och för att du förhoppningsvis ska lyckas bli gravid.
    Inte som preventivmedel.

• melissa05
    Gul13 skrev 2009-12-08 09:22:36 följande:
    Jag förstår inte riktigt din fråga. Pergotime får du för att du inte har egen ägglossning och för att du förhoppningsvis ska lyckas bli gravid. Inte som preventivmedel.
    Nej inte som preventinmedel utan för att få igång mensen och ägglossningen
  • Gul13
    melissa05 skrev 2009-12-08 09:24:27 följande:
    Nej inte som preventinmedel utan för att få igång mensen och ägglossningen
    Aha jag förstod inte

Min mens var igång men jag hade ingen egen äl när jag fick pergo utskrivet.
    Hoppas någon annan kan hjälpa dig.
  • Agoo

Pergo är ju en Äl medecin... som man får utskrivet för att man ska få hjälp på traven för att få äl och förhoppningsvis bli gravid. Dessutom tar man pergo på mensens 5e dag så kan inte tänka mig att det skulle sätta igång mensen?

• Snöflinga

Du kan få tabletter som sätter igång mensen, typ provera eller primolut-nor. De innehåller progesteron.
    Men jag tror inte du kan få pergotime, dessutom låter det väldigt onödigt om du ändå inte vill ha barn... såååå kul är det inte att äta pergotime. Just nu svettas jag till och från hur mycket som helst pga pergon t.ex...

Svar på tråden När får man pergotime?