• Linustott

gluten och laktos fritt bakverk. Vart säljes i Göteborg???

ska ha en gäst i helgen som är gluten och laktos intolerant. Vill bjuda henne på något gott. Vet någon något konditori som kan baka efter mina önskemål???

• Svar på tråden gluten och laktos fritt bakverk. Vart säljes i Göteborg???
  • sasssyy

jag tror de flesta konditori kan hjälpa dig med det.
    Var i stan bor du?

Johnséns vet jag har lite glutenfritt iaf

De finns i Brunnsbo och borta vid öööö.. vad heter det... på väg mot Näset..

• sasssyy

Steinbrenner & Nyberg vet jag har laktosfritt på MMMMYYYYCKET grejer..och de har goda sånna för jag har ätit dem.. vet dock inte om gluten men du kan säkert fråga dem. De är ju stora så att säga.

• Linustott

Jag var precis i kontakt med Svenheimers och de kunde inte hjälpa mig, de har laktos fritt med inte gluten fritt.... konstigt.

• Linustott
    sasssyy skrev 2009-12-08 10:09:53 följande:
    jag tror de flesta konditori kan hjälpa dig med det. Var i stan bor du?Johnséns vet jag har lite glutenfritt iaf De finns i Brunnsbo och borta vid öööö.. vad heter det... på väg mot Näset..
    Förlåt, jag bor i Utby... :)
  • sasssyy
    Linustott skrev 2009-12-08 10:13:06 följande:
    Förlåt, jag bor i Utby... :)
    underligt att Svenheimers inte kan hjälpa dig... myyycket underligt. Men kolla med dem två jag nämnde, jag vet att Johnséns är otroligt duktiga på att hjälpa kunder, och deras bagare är riiiiktigt duktiga.

Steinbrenner är också duktiga.. de har ju många sk diabetesvänliga tårtor, de använder sällan grädde utan fruktmousser istället och deras bakelser är verkligen en orgasm i munnen ha hahaha
  • Blå Flygare

Belindas Café, om det fortfarande finns kvar. Ring och kolla! Innan var allt där utan gluten, mjölk, ägg och soja, men sen vet jag att de fick ta in lite annat för att gå runt. Om de går runt nu så de finns kvar vet jag inte.

• Linustott

vart ligger Steinbrenner??
    Blev så besviken på Svenheimers, men hoppet är inte ute än efter alla era tips. Tack!!!

• sasssyy

Steinbrenner ligger nere i stan.. väldigt nära Drottningtorget på en av bakgatorna bakom Radisson hotell

• abnocto

I Göteborg finns flera ställen, de jag kan komma på nu är Berlindas café samt Moccatårtan.

• Linustott

Tack alla för bra tips. Vi kunde beställa på Cedelöfs i Allum... Nära och bra.
    Så nu blir min gäst inte utan något gotta på kalaset...

Svar på tråden gluten och laktos fritt bakverk. Vart säljes i Göteborg???