• Anonym (klamy­dia)
    Äldre 8 Dec 10:25
    22524 visningar
    17 svar
    17
    22524

    ni som fick klamydia när ni va otrogna

    Ok läget är inte kul. Har vatit otrogen. Behöver inte säga så mycket mer...

    Har ett fast förhållande, två barn.

    Tror jag fått klamydia, väntar på svar... idag imorgon snart hoppas jag. Blir tokig.

    Men igår började min sambo äta en pencillin kul mot en sak, Amoxicillin heter den. Och jag har googlat lite och det verkar som det är den bland annat man kan äta mot klamydia.

    Frågan är, om jag nu skulle ha de,och om han redan äter denna rätta sort så kanske man inte behöver säga något,eller?

    Vilken sort äter man, snälla någon som vet????

    // Dum

  • Svar på tråden ni som fick klamydia när ni va otrogna
  • Anonym (Du)
    Äldre 8 Dec 10:45
    #1

    Du får väl invänta provsvar samt lämplig medicinering.har aldrig vart otrogen så bättre svar kan jag ej geH

  • Anonym
    Äldre 8 Dec 11:37
    #2
  • Anonym (Skade­glad)
    Äldre 8 Dec 13:44
    #3

    Hahaaaaaaaaa

  • Anonym
    Äldre 9 Dec 00:24
    #4

    Finns många olika sorters pencilliner, åt själv en engångsdos idag mot just klamydia, denna sort heter Azithromycin. Finns en annan sort oxå som just är för klamydia, minns ej vad den heter. Men tror inte det är Amoxicillin iallafall.
    Kan inte ta en chansning på att den sorten dödar dessa bakterier. Enligt min gyn har vissa pencilliner bättre värkan mot just klamydia, och han sa oxå att man inte kan äta vilken som sort helst bara för det just är en pencillin sort. Tycker inte att du ska vara tyst om detta och hoppas på att denna sort botar honom mot klamydia. INTE speciellt sjysst. Ditt slarv, ditt ansvar. Han har rätt att få den rätta pencillinen isåfall. HUR du löser det är upp till dig. Kan ju avvakta tills du själv fått provsvaret först och främst.

  • Anonym (hm)
    Äldre 9 Dec 00:28
    #5

    Han äter en medicin som är mot bl.a klamydia, har han med varit otrogen? Alltså du måste ju veta om han har varit och testat sig och fått klamydia. Tror han att han fått de innan dig och att de brytit ut nu?

  • Anonym
    Äldre 9 Dec 14:34
    #6

    Jobbigt. Det verkar ju som att den också funkar mot klamydia.
    Har inga bra råd att ge dig förutom att jag tycker att du ska kolla upp det noggrant, det är ansvarslöst att låta honom gå med obehandlad klamydia.
    Och såklart att använda gummi nästa gång du är otrogen

  • Anonym
    Äldre 13 Dec 16:07
    #7

    Funkar den åxå mot antibiotika behöver du inte säga ngt.....
    Du väntar på ditt svar, visar det sig att du har det, tar du din behandling, inget sex under tiden...säg du behandlar dig för svamp eller nått ...och sedan efter behandlingen e ni båda krya igen .....
    Jag sitter i EXAKT samma situation så jag vet ....

  • Anonym
    Äldre 13 Dec 18:13
    #8

    Eftersom du är skyldig att ange alla partners om det visar sig att du har klamydia, så kommer din man att bli informerad om att någon han haft sex med senaste månaderna har klamydia. Och om han nu inte varit otrogen också, så kommer han att få reda på att du har varit det. Visserligen kan klamydia visa sig långt efter att man fått det, så beroende på hur länge ni varit tillsammans, så kan du krångla dig ur det..

    Att se till att partners får reda på att man har klamydia är lagstadgat och du kan få fängelse eller böter (tror jag det är) om det kommer fram att du undanhållit partners.

  • Äldre 14 Dec 21:28
    #9

    Verkar vara mycket vissa kan dela med sin partner utan dess lite billiga lögner hitt och litte könsjukdommar ditt men det är bra att sånt här måste komma fram till slut
    och otroheten uppdagas.

  • Anonym
    Äldre 14 Dec 21:34
    #10

    Ring vc och fråga om det vaccinet hjälper, du behöver ju kanske inte säga varför du undrar, eller kolla www.fass.se

    Ang att man måste uppge dom man haft sex med det senaste halvåret så kan du ju alltid köra på en fuling och påstå att det bara är han som smittat dig, om du nu är smittat vill säga.

  • Anonym (Been there)
    Äldre 14 Dec 22:28
    #11

    Jag skulle å det starkaste råda dig att säga precis som det är och vara fullständigt ärlig mot din partner!!!

    Klamydia går under smittskyddslagen och skulle det vara så att då har klaymydia så kan jag tala om för dig att din parner kommer få ett litet vitt brev i brevlådan där hon/han tvingas att inställa sig till provtagning, vare sig du vill det eller inte. Även om det låter sjukt jobbigt så säg för guds skulel detta mellan fyra ögon och INTE genom att din partner får reda på det via en sjuksköterska!!!

    och nej du kan iinte ljuga om att du inte haft sex med din fru...alla man har ett fast förhållande med (samma adress) mellan kallas per automatik av landstingets smittsspårare.

    Jag var med om detta....(fick ett brev , det var inte kul, men vi klara av det också)

  • Anonym (klamy­dia) Trådstartaren
    Äldre 16 Dec 15:39
    #12

    tack för råderna... men det har gått mer än 2 veckor och jag har inte hört något från dom. Ska man ta det bra då eller? Dom sa att dom hör av sig om det skulle vara någe...

  • sensue­llaisa­bella
    Äldre 16 Dec 16:11
    #13

    Anonym (klamydia) skrev 2009-12-16 15:39:45 följande:


    tack för råderna... men det har gått mer än 2 veckor och jag har inte hört något från dom. Ska man ta det bra då eller? Dom sa att dom hör av sig om det skulle vara någe...
    Men i så fall har du väl inte klamydia (annars hade ju VC hört av sig)?!
  • Äldre 17 Dec 12:11
    #14

    Anonym (klamydia) skrev 2009-12-16 15:39:45 följande:


    tack för råderna... men det har gått mer än 2 veckor och jag har inte hört något från dom. Ska man ta det bra då eller? Dom sa att dom hör av sig om det skulle vara någe...
    Dom gör av sig inom max en vecka så isf är det inget
  • bambol­a
    Äldre 17 Dec 12:19
    #15

    det finns test på apoteket man kan ta själv, utanför vården. kostar några hundralappar. om du fortfarande är orolig, köp ett test eller enklare, ring VC och be om svaret!!

  • Anonym
    Äldre 17 Dec 12:31
    #16

    Anonym (klamydia) skrev 2009-12-16 15:39:45 följande:


    tack för råderna... men det har gått mer än 2 veckor och jag har inte hört något från dom. Ska man ta det bra då eller? Dom sa att dom hör av sig om det skulle vara någe...
    Jag som satt i samma situation som dig hade inte det!
    Jag beställde testet på nätet, fick det dagen efter, skickade in samma dag, och två dagar fick jag besked på nätet att jag inte hade det...
  • Anonym (Vem)
    Sat 6 Feb 2021 21:23
    #17

    Har den du låg med klamydia el varför misstänker du det?

Svar på tråden ni som fick klamydia när ni va otrogna