Tvättmedel
Vilket tvättmedel brukar ni använda? Använder ni både kulör och vittvättmedel, eller bara kulör? Skäljmedel ?
Vilket tvättmedel brukar ni använda? Använder ni både kulör och vittvättmedel, eller bara kulör? Skäljmedel ?
Neutral kulört tvättmedel till allt. Eftersom det är parfymfritt o "astma&allergiförenings-märkt" och ok för miljö o tygblöjor.
Tvättar aldrig vit-tvätt, har alltid nått med tryck eller så i den ljusa tvätten.
Har testat ocean, men den var inte nå bra, fick inte bort några fläckar. Neutral är kaske inte bäst av alla tvättmedel på den punkten heller, men allergivänligt är ett absolut krav här hemma.
Neutral, vit och kulör. Skulle aldrig få för mig att använda sköljmedel.
Glömde sköljmedel: det har vi inget. Ibland har jag i en skvätt citronsaft eller ättika för luktens skull. Men jag märker sällan någon skillnad. Om någon har bra tips för att få bort lätt unken lukt blir jag glad
Det är vissa plagg som legat för länge innan jag hängt upp och nu får jag inte bort den lukten - parfymerat är inget alternativ.
Ocean dubbeldryg, vid vittvätt tillsätter jag separat blekmedel.
Jag brukar också köra en tom maskin på 90 grader, men med lite maskindiskmedel i tvättmedelsfacken. Det funkar utmärkt och maskinen blir ren. Har aldrig haft något problem med dålig lukt.
Kör kulör tvätt på färgade kläder och har vittvättmedel till vita sängkläder ect. Har alltid i lite schampoo i tvättmedelsefacket, funkar jätte bra
Använder via color (pulver) till alla kläder och annat som är färgat. Använder vittvättmedel till handdukar och sängkläder som är vita/ljusa.
Använder inte sköljmedel sen jag bytte tvättmaskin, behövs inte längre..
Vi använder Lina kulör- och vittvättmedel. Och en skvätt sköljmedel (men inte alltid)
är det bra tvättmedel den LINA?
Vi använder via, både kulör och vit. Har dessutom sköljmedel då jag tycker att tvätten luktar gott och fräscht av det.
Vill man slippa lukt i tvättmaskinen. Så kan man köra en maskin i veckan på 90 grader med eller utan tvätt. Så ska man slippa lukten.
puffar
Coop xtras tvättmedel. Kulör, vit och sköljmedel.
Det är det enda jag tål...
Använder "Ta Bort" på fläckar...
Har använt Grumme tvättsåpa sen äldste sonen föddes. Sköljmedel använder jag till vissa kläder vintertid, köper olika.