• Anonym

någon som gjort bröstlyft?? ( ej förstoring)

hej!!

har vart på victoriakliniken idag på konsultation. var inställd på att göra lyft + förstoring ( har c-kupa nu) men kanske till d.. men charles tyckte inta att jag skulle göra förstoring utan bara lyft.. tyckte jag skulle lägga resten av mina pengar på nått annat... jag höll med honom att det kanske skulle räcka med ett lyft...

min fråga till er som gjort lyft, hur blev era resultat?? nöjda?? blir de så pass taighta att man kan använda tex 3-kants bikini..

jag vill ju ha riktigt fasta bröst, så man kan ha schyssta linnen utan bh och så, men blir de så pass fasta med bara bröstlyft?? har op tid i november så jag behöver reda ut snarast hur jag ska göra, om jag ska ändra mig eller inte??

tacksam för svar

• Svar på tråden någon som gjort bröstlyft?? ( ej förstoring)
  • silhuett

Har aldrig gjort nån operation, men kan inte tänka mig att brösten blir FASTA av att man bara lyfter dem. De blir väl snarare lite mindre hängiga.
    Ska man ha riktigt fasta bröst ska de antingen vara i silikon, eller såpass små att de inte hänger nånting (alltså A/B-kupa). Det är i alla fall vad jag tror.
    Stora bröst (C och större) hänger alltid mer eller mindre!

• Anonym

mäh åhh... jag vill ha fasta juh... men han avrådde mig från att göra förstoring... vet inte egentligen varför, tyckte typ inte det behövdes.. jag kanske inte har så jättehängiga bröst o så har jag c-kupa så han tror väl att han kan fixa dem rätt fasta ändå, utan inlägg antagligen..men blir så osäker ju.....pust...

• silhuett

Asså, de kommer säkerligen bli mindre hängiga Det är väl syfett med operationen?
    Frågan är HUR fasta bröst de tär du förväntar dig?? Vill du inte ha nått häng alls? Det tror jag inte går när det gäller så stora bröst..
    Men som sagt, jag har ingen stor erfarenhet av detta. Ta bara reda på i förväg hur brösten kommer se ut efterråt, så du inte blir besviken!

• Anonym

jo det e sant det måste jag göra... tror du att man kan göra ett inlägg senare i livet om man redan gjort ett bröstlyft?? det borde man väl kunna eller??

• silhuett

Det borde man väl kunna? Det finns ju de som förstorar brösten flera gånger i livet.

• Anonym

mm, men när jag menar fasta så menar jag liksom inte silikon fasta, utan snyggt o naturligt fasta.. vill bara kunna använda linnen o att det ska se snyggt ut tex...

• silhuett

Okej.. Jag vet inte om jag förstår rätt, men tja.. Läkaren som ska utföra ingreppet borde väl ha före- och efter-bilder på tidigare patienter att visa?
    Så du får ett hum om hur det kan bli.

• Anonym (Vill oxå!)

Anonym (TS) Jag har i framtiden tänkt göra ett lyft, ej förstoring men i Umeå. Undrar vad ditt bröstlyft kommer att kosta??

• Anonym

för mig kommer det kosta 40.000kr, men de e den dyraste kliniken i stockholm, men duktigast vad jag hört av många... då ingår allt ska jag tillägga oxå så alltså en garanterat total kostnad med narkos o allt på 40.000

• Anonym (Vill oxå!)

puffar upp denna tråd!

• Rose77

Har du varit inne och kolla på www.qvinna.info ?? såg att där var ett tiotal som enbart hade gjort lyft.

• Anonym

hej igen.. jo vart intte på qvinna.info... finns det nån mer liknande sida??

• Björkeli

Hejsan!

Jag har lyft mina bröst. (O jag ska nu inte lägga mig i varför du vill göra ingreppet...utan bara svara på dina frågor.)

Ja de blir fasta, du behöver alltså inte lägga i silikon.

• Anonym (vill å=))

Jag tror att de blir fasta...som ett naturligt fast bröst...Självklart silikonbröst blir fastare, de står ju liksom ofta ut mer i alla lägen=)
    Men sådär fina som det med naturligt fasta bröst har, det vill jag ha!
    Självklart kan man väl ha trekants bikini och linne på då... Det är väl inte bara de med implantat som kan ha det?!=)
    Men fråga han, Charles, han borde ju veta! Berätta om dina önske mål och så. Och tycker han att det räcker med ett lyft så gör det säkert det. Det finns ju ingen anledning för honom att säga så annars...
    Jag vill som sagt också men man har ju inte råd... Hur har ni som gjort en operation finansierat det?

Lycka till!

Svar på tråden någon som gjort bröstlyft?? ( ej förstoring)