• Triple Trouble

    Tvillingar i sommar, del 12

    Vi tvillingmammor kör vidare, vi siktar på ett nyttigare och lättare 2010 Snack om tvillingar och livet.

    Vart har åren tagit vägen, min dotter fyller fyra och killarna är 2,5. Jag hänger inte med...

    Nu kör vi tjejer!

  • Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 12
  • Tindrasson

    Tack för att ni gästbokat mig. Nu är jag med i matchen också.

    Här rullar dagarna på. Tjejerna åker runt i rullstolarna mest hela dagen. Men leker på golvet en hel del också.
    Vi ska ta bort gipsskenorna och bandaget till helgen. Då har dom haft det i 2½ vecka. Tiden går så fort. Men det är skönt ibland det med. Vi åkte ju upp till Stockholm den 30:e november. Ebba rätade ut underbenen den 1:a dec och Linnea den 2:a dec. Vi åkte hem den 5:e. Har båda tjejerna själv här hemma. Det funkar kanonbra. Det är en sån frihet för både mig och tjejerna att dom har rullstolarna.

    Nu är det dags att vi förbereder oss mentalt inför viktnedgången. Så man är focuserad och kanske lägga upp en plan hur man ska gå till väga. Funderar på viktväktarna för min del. Men har inte bestämt mig än. Tror inte jag har karaktär nog att klara det själv.

  • Enzo1

    Troligtvis har vi inte så mycket tid att sitta här dom kommande veckorna så jag vill passa på och önska alla en God Jul & Gott Nytt År!

  • Triple Trouble

    God Jul på er alla, vi hörs efter juldagarna va tjejer Vi har klarat av dubbelsidig öroninf och magsjuka på sambon och mig, därav låg profil här.

    Nu hägrar kaffe och sen ner till apoteket och köpa paraffin till min förstoppade katt, hoppas de haröppet idag bara... Sen skinka och annat gott.

    Tindrasson, vad bra att de fått rullstol! Tänk vilken frihet att kunna rulla runt. Kan ju inte vara så kul att ha gips när man är en klåfingrig tvååring, men nu kommer de fram och kan trakassera sin stackars mamma

    krampå er allihopa nu! God jul!!!!

  • Triple Trouble

    Enzo, ska du resa bort eller något annat spännande?

  • Enzo1

    TT, nä vi tar det bara lugnt hela julledigheten. Jag är ledig 2 veckor till.

    Förra året var vi borta både jul och nyår, denna gång blir vi hemma. Så skönt!
    Själva då TT, blir ni hemma?

    Krya på er också.

  • Tindrasson

    Här har vi klarat av maginfluensa, halsfluss och vattkoppor. Allt på samma gång. Ebba fick sina koppor dan innan julafton alt. julafton. Har haft 39 graders feber varje dag sen dess. Nea har nog inte haft det än. Så vida jag inte har missat det. Jag och Linnea var magsjuka endast över dagen på juldagen. High life!
    Men mysig jul har vi haft ändå. Så jag ska inte klaga. Alla barnen nöjda med klappar och div.
    Jag och sambon köpte en gemensam present till oss och familjen. Ett nintendo wii. Funderar på att köpa wii fit plus.
    Har bestämt mig nu. Jag ska gå ner till min målvikt innan midsommar.

  • Triple Trouble

    hallå! Idag börjar min beach 2010! vi får väl se hur länge jag klarar av detta, men ärligt, min mage är enorm. Har gått upp 11 kilo sen förlossningen (hrmmm)

    Har köpt hem lite pulversoppor, tänkte byta ut ett mål per dag, sen bara minimjölk och k-special till frukost. Normal, fast nyttig middag. Kaffe, cola light. Frukt okej, samt vin och sorbegalss på helgen. Vad tror ni om det upplägget? Träna två gånger i veckan.

    hoho vill h mer liv i tråden

    enzo, vi var i sundsvall en sväng hos svärföräldrarna, lugnt och skönt över nyår. Idag fickjag väcka ungarna vid 8, guld!!

    kram på er

  • Triple Trouble

    hjälp! enligt mitt bmi, som numera är 30??!!! har jag fetma suckar.

Svar på tråden Tvillingar i sommar, del 12