Vad "är det meningen" att man ska hinna som nybliven mamma? Fick syrlig kommentar...
Ilsknade till på min sambo igår, som på ett skämtsamt sätt sa något om att det ju vore kul om maten stod på borde någon gång när han kom hem från jobbet - det gjorde den alltid när hans mamma var mammaledig...
Skämtsamt, javisst, men man kan lätt maskera allvar bakom skämt. Kanske är jag bara överkänslig nu, men vi har en son på fem veckor och jag känner mig ganska trött. Har varit skitstolt över att jag fixar att klä på oss bägge, ge oss mat under dagarna, t o m kanske några gånger i veckan kommer ut för att träffa folk, sköter all tvätt, städar lägenheten (det är alltid snyggt när min kille kommer hem), tar hand om två katter osv. Och så ammar jag ju. Jag är alltså ensam hemma med sonen medan han är på jobbet.
Min sambo sover inte heller med oss på vardagarna eftersom han jobbar, vilket innebär att jag tar samtliga nattvak. Blir irriterad (men knyter näven i fickan) ibland då han säger "vad trött jag är!!" då han kommer hem... hmmm, testa då att vakna fem gånger per natt för amning.
Kände mig bara så less.
Vad "begär" era män av er? Vad ställer ni själva för krav på er? Hur ahde ni reagerat på en sådan kommentar?