• VinterNoll2

Starkvinsglögg eller alkoholfri?

December och advent är ju glöggtider och jag ska erkänna att jag själv plöjer igenom ett par tre flaskor från första advent till julafton och det alldeles själv. Det har alltid varit starkvinsglöggen som stått på värmning genom alla år, allt annat har jag rynkat näsan åt.

Men nu är det andra året i rad som jag sitter här och smuttar på alkoholfri glögg (gravid förra julen och ammar ff) och helt ärligt är det inte alls lika gott - det är nämligen fjolårets flaskor jag dricker även i år.

Så jag undrar nu... vilken gillar du bäst?

(starkvinsglögg = 15%, vinglögg = 10%, glögg som köps i mataffären är väl på 2,5%, alkholfri = 0%)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Starkvinsglögg eller alkoholfri?
  • Jennaz

Absolut den "vanliga" man köper i mataffären. För god för att drickas med alkohol i!

• Fille Fjonkan

Starkvinsglöggen är godast, men vinglödden duger bra. I år är det dock den alkoholfria som gäller för mig igen. Nästa år... *drömmer*

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Chaplin

Starkt ska det vara! I år har jag gjort helt egen, den håller nog ca 18%.

• VinterNoll2
    Chaplin skrev 2009-12-08 20:16:24 följande:
    Starkt ska det vara! I år har jag gjort helt egen, den håller nog ca 18%.
    Nice
  • JAG är BÄST

Annat!!

Dricker bara Muddus Hjortrons glögg och dom säljs oftast bara i delikatess butiker.

• VinterNoll2

JAG är BÄST skrev 2009-12-08 20:21:12 följande:

Annat!!Dricker bara Muddus Hjortrons glögg och dom säljs oftast bara i delikatess butiker.
    Låter intressant, får jag kolla upp.
    Jag smakade årets Blossa Clementin och den var helt ok. Fast jag är lite anti mot glögg som serveras kall... Nu smakade den inte sådär jättemycket Clementin tyckte jag utan mest pepparkaka...
  • Manchester

Vinglögg är godast, men jag gillar att variera mig lite. Har köpt en Blossa Clementin (sådär) och en Lättglögg hjortron (mums). Har även hunnit dricka upp en vanlig lättglögg (vill ha glögg varje dag och ibland ska man ju köra bil eller så). Blossa vinglögg har jag insett att det är meningslöst att köpa mindre än en dunk av.

• Trollet Ludenben

Vinglöggen ska det vara. Inte starkvinsglöggen utan vinglögg. Det söta äckliga blasket på ICA är inte glögg för mig. Det är saftblask.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
Svar på tråden Starkvinsglögg eller alkoholfri?