• Jeanette89

herbalife?

Såg en annons för ett tag sen att man kunde tjäna bra med pengar och jobba när man vill och dessutom hemifrån. Skickade in en intresseanmälan iaf.
    De hörde av sig idag och mailade en film om deras affärsidé.
    Tittade på den och googlade sen på Herbalife.
    Det dök både upp att Herbalife bara var rena bluffen, att de lurade en på pengar. En del skrev att det var hur bra som helst.
    Har ni någon erfarenhet av Herbalife?
    Någon som vet hur mycket pengar man måste lägga ut?

Tacksam för svar

• Svar på tråden herbalife?
  • JAG är BÄST

Man kan se allt från två sidor. Jag säger som så,, det är pyramidbygge OAVSETT vad dom säger!!

Produkterna tycker jag är helt OK (har testat dom själv) dock anser jag personligen att dom är som alla andra pulverdieter.

Tjänar pengar? ja det beror helt på dig själv hur mycket DU väll/kan sälja.
    Har själv en vän som LEVER på detta. Men så liggr hon i med och har ett jäkla kontaktnät vars vän känner en som känner andra osv.

Men JAVISST kan du tjäna pengar.

• laga mat

Om du är ute efter att jobba inom hemförsäljning så kan jag tipsa om underkläder, det säljer jag via homepartyn. Tjänar bra och jobbar när jag vill,. Jag håller dock med föregående skrivare, man tjänar mer ju mer man jobbar, naturligtvis. MEN, inom detta företag så finns inga säljkrav och DET är en fördel.
    Sedan håller jag inte med om att alla hemförsäljningsföretag är pyramid. Ta reda på det innan du börjar, oavsett vilket företag. Vill du veta mer om dom produktyer och den firman som jag pysslar med så hör av dig...

• freefalling

Ett företag som har en verklig säljbar produkt som går att ta på är inte ett pyramidföretag! Men akta dig för de som har e-böcker till försäljning eller ingen produkt alls för då är det pyramidspel och olagligt.

Tycker personligen att den hälsoprodukt jag säljer är lättare att få kunder till än Herbalifs pulver. Har testat att sälja deras men jag lyckades inte ragga nog många kunder. Delvis för att det fanns flera konkurrenter...
    Vill du veta mera om det jag gör så hör av dig!
    //Emma

• freefalling

Glömde! Då jag började med herbalife tror jag det var ca: 1500kr för startpaketet.

• sarasarasara
    freefalling skrev 2009-12-09 08:43:09 följande:
    Ett företag som har en verklig säljbar produkt som går att ta på är inte ett pyramidföretag! Men akta dig för de som har e-böcker till försäljning eller ingen produkt alls för då är det pyramidspel och olagligt.
    Va? Vad får du det ifrån? Det är klart att ett företag kan ha pyramidstruktur och samtidigt en fysisk produkt att sälja.
  • freefalling

Rent ur det lagliga-olagliga perspektivet.
    Pyramidstruktur kan även ett företag med fysisk produkt ha.
    Men om du är rädd för att göra nåt som räknas som olagligt så ska man titta på vilken sorts produkt det är- om det är rimligt att anta att många vill köpa den för det pris som begärs och även att det är en "verklig" produkt.
    Även endel franchise företag i Sverige har "pyramidstruktur" om man ska vara petig. Men dom är inte olagliga!

• LitSkiDsFritZ

Genom att bygga ett nätverk kan du tjäna stora pengar men just med herbalife har väl dom funnits lite för länge på marknaden för att man ska kunna komma in idag och tjäna de stora pengarna..
    Att satsa på ett sådant jobb kan verkligen löna sig :)
    Det gäller att hitta rätt företag i rätt tid, och sedan får man ju räkna med att jobba en del, man blir inte miljonär av att rulla tummarna :P
    Kika gärna in på min sida, jag är verksam inom ett företag och det är det bästa beslutet jag tagit gällande min yrkeskarriär :)

Svar på tråden herbalife?