När började ni använda schampo i håret på era små?
Kanske en dum fråga men vår kille är 17 månader och än så länge har vi bara använt vatten när vi badat honom. Funderade nu om man skulle köpa något barnschampo på apoteket..
Kanske en dum fråga men vår kille är 17 månader och än så länge har vi bara använt vatten när vi badat honom. Funderade nu om man skulle köpa något barnschampo på apoteket..
min son hade massor hår när han föddes och han tappade inget heller så vi har använt milt schampo från start...dock räcker det att tvätta med schampo någon gång i månaden..annars sköljer vi med vatten bara...jag använder barnängens
När han hade så mycket hår att vi tycker att det behöver tvättas, typ nu, han är 20 mån. har nästan varit helt flintis tidigare.
vi har använt de sen födseln.. hon hade endel hår när hon föddes.. tappade en hel del sen men vi använde endå på de som fanns kvar... nu när hon är ett år så skulle de aldrig gå utan schampo..
Runt 1 år kanske? Schampo känns som ett måste nu, hon är ofta kladdig i håret!
Började använda schampo ganska tidigt då sonen hade/har mycket hår. Tvättade dock inte håret så ofta i början. Nu när han har börjat kladda med mat blir det att vi gör det lite oftare. Vi har testat ACOs mousse schampo och Änglamarks babyschampo, tycker de är likvärdiga.
Har haft shampo sen min dotter föddes, hon hade massor av hår när hon kom och det har stannat kvar än så länge. Har redan hunnit varit hos frisören.
INte än, mina är 6½ & 4. Dock tvättar dom med balsam ibland, typ 1ggn/v.
från början men då har båda barnen varit mycket håriga! Barnläkaren sa idag att hon aldrig har sett en 6veckors bebis med så mycket hår om vår son, och dottern fick luggen i ögonen vid 10 veckors ålder så då fick vi klippa luggen för första gången. Hon har nästan hår till midjan idag och då har vi bl.a. klippt det 5 cm i somras (hon blir 2 om 1 månad)...
Har inte börjat med det ännu. Sonen är 14 månader och har ganska mkt hår. Det har väl inte med hårmängden att göra, om de behöver schampo eller inte? Har fått för mig att babyhår inte behöver tvättas med schampo. När han badar så har vi olja i vattnet och vi tvättar hela honom med det. Hans hår luktar alltid lika gott och är hur mjukt som helst.
Vid typ 11 månader. Inte för att det egentligen behövs för det blir ju inte fett. Men det känns fräschast på nåt vis. Han får ju mycket mat in the hair vid måltider och andra födointag.