• Jujja

Katt som dreglar!?

Hej.

Skriver här ang min brors katt. Min bror ringde mig fr sitt jobb o frågade om jag kunde titta till hans kastrerade hankatt(ca 2år), då den betett sig konstigt imorse.

Han dreglar o verkar halvslö, har inte ätit sen imorse....kan ju inte alls mkt om katter o vet. har stängt så här dags. Vad gör jag? Vad kan det vara tror ni?

• Svar på tråden Katt som dreglar!?
  • Mandragora

Ring veterinären direkt i morgon. Det är antagligen någonting som är knas med katten.

shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • SweetLilly

det kan vara förgiftningar, njurarna o.s.v. Om katten är slö och inte vill äta är det nåt fel. Koll ai munne om du kan om du ser något också. se till att katten får vatten i sig.

• luckyme83

katter som dreglar mår ofta illa...
    den kan ha ätit något olämpligt...bäst att ringa veterinär och rådgöra..
    strömsholms har öppet dygnet runt..dit kan man ringa och rådfråga....

• Jujja

Tusen tack, ska ringa på en ggn. Usch, men blir ju jätteorolig...han far ju runt överallt denna katt, har kunnat få i sig vad som helst. Kram o tack igen

• Jujja

har varit dit idag igen för att kolla till den lille kissen.
    Han verkar HUR pigg som helst o har både ätit o druckit. Min bror sa att han varit jättebusig o pigg n han åkte t jobbet.
    Hade förmodligen ätit nåt olämpligt....tack f all hjälp

• SweetLilly
    Jujja skrev 2009-12-09 12:26:42 följande:
    har varit dit idag igen för att kolla till den lille kissen.Han verkar HUR pigg som helst o har både ätit o druckit. Min bror sa att han varit jättebusig o pigg n han åkte t jobbet.Hade förmodligen ätit nåt olämpligt....tack f all hjälp
    ja ibland kan de må illa av en hårboll tex, men håll koll på alläntillståndet, det är en viktig nyckel till hur detstår till. dregel kan även vara tandköttsinflammation.
    Om han fortsätter att dregla måste han ju till en veterinär..
  • Jujja

Absolut, ringde vet. ialla fall...o dom tyckte eftersom han var så mkt piggare att vi kunde avvakta.

Svar på tråden Katt som dreglar!?