• Netha85

Parkering Göteborg.

Vi ska ner till Göteborg på lördag och jag undrar om det finns någon parkeringsplats i skaplig närhet av Liseberg som inte tar alldeles förmycket betalt och som man får stå på hela dagen?

Om ni kan så säg gärna vad parkeringsplatsen/huset heter och vilken gata det ligger på så vore det jättebra.

Tack på förhand!!

Netha85

• Svar på tråden Parkering Göteborg.
  • gamlingen

Det finns ett parkeringshus alldeles i närheten av Liseberg. Men det lär vara fullproppat i stan på lördag, så kom tidigt! P-huset är inte särskilt dyrt och du får stå där hela dan (givetvis fixar stan så att gästerna på Liseberg kan stanna länge).

Gå in på Göteborgs stads hemsida och leta efter p-platser. Där hittar du detta och andra alternativ.

• Petrah

Det finns en stor pakeringsplats vid Liseberg, vi gav 60 kr för 12 timmar. Jag vet inte hur jag ska förklara att den ligger, men inte den vanliga ingången utan på baksidan om du tänker dig där Rainbow stog och Sagoslottet - Den ingången vad den nu heter. där brukar vi jämt stå

• Kan inte bli bättre än såhär

Funkar inte Lisebergs egna parkering? Är det inte 9 timmar där och inte är det dyrt heller

• Petrah

vi stog där senast i lördags skulle jag skriva och dt var inga problem, det är så många platser så den blir nog inte full så snabbt. vi var där kl. 13.00

• Petrah

Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-12-08 22:02:58 följande:

Funkar inte Lisebergs egna parkering? Är det inte 9 timmar där och inte är det dyrt heller
    Det är Lisebergs egna parkering den jag menar.
  • Netha85

Tack så jättemycket. :)

• Petrah

jo en sak till, ha kontanter till pakeringsautomaten Det finns ingen växlare där så se till att du har växel.

• Netha85

Det finns 2 st i ansluning till Liseberg, vilken av dem du menar är jag inte riktigt med på för det är flera år sen jag var nere (typ 10) och då bodde vi på hotell och åkte spårvagn till Liseberg så jag har aldrig åkt dit med bil.

Mynt alltså? Den tar inte kort?

• Kan inte bli bättre än såhär
    Netha85 skrev 2009-12-08 22:13:43 följande:
    Det finns 2 st i ansluning till Liseberg, vilken av dem du menar är jag inte riktigt med på för det är flera år sen jag var nere (typ 10) och då bodde vi på hotell och åkte spårvagn till Liseberg så jag har aldrig åkt dit med bil.Mynt alltså? Den tar inte kort?
    Den södra mot Mölndal. Nej de tar ej kort.
  • Netha85
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-12-08 22:22:41 följande:
    Den södra mot Mölndal. Nej de tar ej kort.
    Den som ligger längs med Liseberg liksom? Om man kommer från centrum så åker man förbi universeum och bort så man har Liseberg på vänster sida? Är jag rätt då?
  • Petrah
    Netha85 skrev 2009-12-08 22:28:27 följande:
    Den som ligger längs med Liseberg liksom? Om man kommer från centrum så åker man förbi universeum och bort så man har Liseberg på vänster sida? Är jag rätt då?
    japp då är du rätt, den pakeringen ligger efter universeum på vänster sida. NEJ de tar inte kort, bara bensinkort.
  • Netha85
    Petrah skrev 2009-12-08 22:31:17 följande:
    japp då är du rätt, den pakeringen ligger efter universeum på vänster sida. NEJ de tar inte kort, bara bensinkort.
    Så volvokort går bra?
Svar på tråden Parkering Göteborg.