• tilde72

Hesba, en rejäl vagn?

Jag är intresserad av att höra era omdömen om vagnen Hesba.
    Det finns tydligen bara en återförsäljare i Sverige och det är Bonti i Stockholm.

• Svar på tråden Hesba, en rejäl vagn?
  • hotland
    tilde72 skrev 2009-12-08 22:55:29 följande:
    Jag är intresserad av att höra era omdömen om vagnen Hesba. Det finns tydligen bara en återförsäljare i Sverige och det är Bonti i Stockholm.
    Jag tycket att det är den bästa vagnen man kan tänka sig. Är så glad att vi valde den iställer för Boggabou tex. Vad jag tycker är viktigt är att det är lätt att ta sig fram och att man själv kan ta sig på en buss utan att be om hjälp, att den har en bra fjädring så att man kan gunga den, inte dra den fram och tillbaka för att tex. söva. Jag tycker även om de klassiska tygerna som den finns i. En riktig kvalitetsvagn som jag lovar du blir nöjd med.
  • bananna

Jag har tyvärr sämre erfarenheter av Hesban. Visst, den var jättebra att gunga bebisen till sömns i och jag tycker den är snygg och rejäl - men kvaliteten var jag missnöjd med. På vår vagn sprack chassit (hade chromchassi) och tydligen är det chassit väldigt känsligt och måste skötas pedantiskt vintertid för att inte rosta och som vårt då, spricka. Tycker dessutom att den är lite krånglig att fälla ryggstödet på och att sonen inte satt så bra i den. Vi sålde vår och köpte en begagnad Bugaboo som vi varit jättenöjda med.

Svar på tråden Hesba, en rejäl vagn?