• HJ81

Området kring Lingvägen i Hökarängen??

Jag undrar hur området kring Lingvägen och Hökarängen i övrigt är. Känns det som ett relativt lugnt och tryggt område? Är det som många säger, ett av de lugnare områdena längs gröna linjen? Berätta gärna om era erfarenheter och åsikter. (Kanske har fått en ny lgh där, idag bor vi vid Farsta centrum så det är vad vi har att jämföra med.)

• Svar på tråden Området kring Lingvägen i Hökarängen??
  • leaah

Vi bor i veckodagsområdet som ligger mer åt Nynäsvägen till. Har bott här i ungefär 2 år och trivs riktigt bra. Det är alltid lugnt i centrum trots stammisalkisarna som hänger kring fontänen ;D
    Det gamla ryktena om Hökarängen som ett stökigt område stämmer inte. Jag bodde vid Gubbängstorget innan och där var det alltid stökigt/ bråkigt på helgerna. Mycket otrevliga ungdomar ;/ Jag fick dessutom två bilar stulna inom en 3 månaders period.

Det jag gillar med Hökarängen är de bra bussförbindelserna, att det inte är alltför långt in till stan och så Farsta på promenadavstånd. Dessutom finns det mycket grönområden runt omkring. Och på Matdax i centrum finns det alltid superbillig mat ;D

Svar på tråden Området kring Lingvägen i Hökarängen??