Skulle du kunna tänka dig att donera ägg/spermier så dom som inte kan få barn på egen hand får den möjligheten?
Det är tveksamt för min del. Jag har inte fått det antalet barn jag själv vill ha än.
Det är tveksamt för min del. Jag har inte fått det antalet barn jag själv vill ha än.
Absolut.
När jag har fått de barn jag vill ha så hjälper jag gärna andra om jag kan.
Nej, så ego är jag. Ska mina gener bli till barn så vill jag ha dem själv.
Annat: Om jag är klar efter den här bebisen kommer jag lämna annars vill jag ha kvar ägg för ev ett till kommande barn.
Annat: tänker lite som du. Jag har inga egna barn än, men hade jag det så hade jag gärna donerat. Nu kommer jag med största sannolikhet vara för gammal för att donera den dagen jag eventuellt har fått egna barn, annars hade jag gärna gjort det.
Om det vore så smidigt som för män att man bara sprutar i en kopp.. så ja absolut! Men för kvinnor är det inte lika enkelt... som säkert alla som svarat i tråden vet.
Från wikipedia:Till skillnad från spermadonation, där masturbation är den enklaste metoden, så är äggdonation en mer komlicerad process. Donatorn genomgår en hormonbehandling, för att flera ägg ska mogna samtidigt i äggstockarna. Det går att beräkna när äggen är mogna, och vid den punkten tas de ut genom ett smalt stick. Äggen kan sedan befruktas med spermier från mottagarens make genom IVF. De bästa äggen kan sättas in i mottagarens livmoder, medan resten kan frysas ner för senare bruk, om första försöket inte skulle lyckas.
Nej. Jag vill ta hand om alla mina barn själv =S
Nej jag tycker inte att mina gener är så fantastiska att de borde ges bort.
Om jag har den turen att jag lyckas fa barn pa egen hand sa skulle jag gladeligen ga igenom den biten (igen) för att kunna hjälpa ett annat par. Tveksamt dock om jag skulle passa som donator med den bakgrunden jag har...
ja, om man fick vara helt anonym och barnet aldrig fick veta vem man var.
Vet exakt hur "jobbigt" det är att donera, men hade gärna gjort det.